Kezdőlap > Általános cikkek > Eric Flannum és Colin Johanson beszélgetés

Eric Flannum és Colin Johanson beszélgetés

A két Arenanet-es rövidesen (kb negyed 11 körül) élőben fog beszélgetni az egy- és többszemélyes RPG-k fejlődéséről és ezek Guild Wars 2-re tett hatásairól. Valamint beszélni fognak az end game-ről is.

A beszélgetést az Arenanet Twitch TV csatornáján követhetitek: twitch.tv/guildwars2

Forrás: Guild Wars 2 Facebook

 

Kategóriák:Általános cikkek
  1. gwfan21
    2012. július 12. - 22:41 | #1

    Lesz belőle összefoglaló, mert akkor nem várom végig. Rohadt álmos vagyok már. :)

  2. front3r
    2012. július 12. - 22:42 | #2

    Valahogy tudják miről kell beszélni. :) Kíváncsi leszek, hogy ők mit mondanak az end-game-re!!

  3. gwfan21
    2012. július 12. - 22:44 | #3

    Hát vége is van… Ez nem volt hosszú :)

  4. 2012. július 12. - 22:45 | #4

    :’( Nem vagyok túl jó angolos szóval szinte semmit nem értettem

  5. nathriel01
    2012. július 12. - 22:46 | #5

    Mivel rögzítették a felvételt, ezért holnap összedobok egy összefoglalót a fontosabb, érdekesebb dolgokról.

  6. 2012. július 12. - 22:59 | #9

    Ez Epic lesz! *.*

    Nos, először beszéltek arról, hogy Orr teljesen más helyszín lesz mint az összes addigi. Ugye, ez már a tartalom végén lesz, és egy különálló sziget tulajdonképpen.
    A fejlesztők elmondták, hogy amolyan “Normandiai partraszállás” szerűen fog működni. 3 part lesz a szigeten, amin partra lehet szállni, és érdemes lesz mind a 3-at játékos irányítás alatt tartani. A szigeten lesz 3 nagy templom, melyek eredetileg a human istenek számára készültek, ám Zaithan, undead sárkányocska megfertőzött. A szigeten lesznek kisebb szobrok és egyéb maradványok, melyek reagálnak arra, hogy a sárkány irányítása alatt állnak a templomok, avagy sem. Ha nem a játékosok irányítják, akkor véletlenszerű dolgok történhetnek a sziget bármelyik pontján, ezen dolgok közelébe, pl kinyúl a földből egy inda és elkapja a játékost, vagy nem működnek majd bizonyos skilljeid azon a helyen ahol állsz.
    Ha mind a 3 templom a játékosoké (ami mellesleg nem lesz egyszerű), megkönnyítik a játékosok egymásnak az utolsó dungeonhoz való eljutást, és a szigeten boldogulást.

    Aztán beszéltek arról, hogy miután eléred a 80-as, végső szintet, továbbra is fogsz xp-t kapni, amelyet tárgyakra válthatsz be, melyeket fel lehet használni a Mystic forge-ba különféle receptekhez, armorokhoz, fegyverekhez, és egyéb dolgokhoz.
    A másik amit említettek, hogy a forge segítségével, lehet majd Legendary fegyvereket gyártani. Ezek semmilyen előnyt nem biztosítanak, tehát nem jobbak a statjai, hanem presztizs értékkel bírnak. Például, említettek egy íjat, ami a kilőtt nyílvessző vonalán, szivárványt húz, vagy egy kalapácsot, ami olyan, mintha csöpögne róla le valamilyen megolvadt fém, és ahogy harcolsz vele, úgy fröcsköli szét ezt a masszát, vagy egy olyan kard, ami attól függően, hogy éjszaka, vagy nappal van, változik, de ezeken kívül meg lesz elég sok ilyen különleges fegyver.

    Meséltek még arról, hogy extra skill pontokat is gyűjthetsz, mivel több skill challenge van a játékban, mint amennyi skilpont kellene. Ezeket is fel lehet használni majd a Mystic forge-ban.

    Megerősítették, hogy lesznek ünnepi (Holiday eventek), folyamatos tartalom frissítések, és azt is elmondták, hogy annak köszönhetően, hogy rengetegen vásárolták elő a játékot, hatalmas live team lesz, akik folyamatosan fejlesztenek új tartalmakat.

    Arról is volt szó, hogy 8 dungeon lesz a játékban, és összesen 25 útvonal (explorable mód útvonalak), ám előfordulhat, hogy a leszinteződésnek köszönhetően, adnak hozzá még alacsonyabb szintű dungeonokat a jövőben.

    Végezetül, beszéltek arról, hogy milyen nehéz és sok idő létrehozni az eventeket, még nehezebb tesztelni őket, ám Orr ebből a szempontból is másabb mint a játék többi része.
    Orrban már nem csak event lácolatok lesznek, hanem event hálók. Körülményektől függően fognak elágazni az eventek akár több szálon is.

    Ezen kívül persze, ott lesz a WvW és a structured pvp is. :D

    • 2012. július 12. - 23:03 | #10

      Azt elfelejtettem leírni, hogy Orr szigetén, nem lesznek szivek, csak dinamikus eventek, és 2x annyi event lesz ott, mint bármelyik másik térképen.

      • 2012. július 12. - 23:21 | #11

        Szívesen, de most néztem, hogy néhány helyen pontatlan amit írtam. Pl, nem 3 templom lesz, hanem minden istennek lesz temploma. Ami megmaradt a beszélgetésből, azt próbáltam leírni :D
        Mindenesetre, holnap részletes leírást kaptok majd Nathrieltől és a többi szerkesztőtől :)

      • 2012. július 13. - 04:30 | #12

        Köszi Myrr! Egy kincs vagy!:)))

      • 2012. július 13. - 04:31 | #13

        egy kincs vagy Myrr!:) Köszi!:)

      • 2012. július 13. - 07:48 | #14

        hát ez valami nagyon fa**án hangzik

      • 2012. július 15. - 17:36 | #15

        Az ám, egy igazi kincs. ^^ Főleg, hogy így rákattant a GW-témára. :)

    • Bellum
      2012. július 12. - 23:05 | #16

      szerintem, nem csak magam nevében mondom,hogy köszönöm.Sajnos most értem haza így nem láthattam a beszélgetést!

  7. GriffinHUN
    2012. július 12. - 23:23 | #17

    Ohh én a második bekezdés végére már a gatyámba csináltam… Kösz a rövid kis összefoglalót, nagyon zsír! :D

  8. 2012. július 13. - 00:36 | #18

    A legendás fegyverek írtó jól hangzanak!

  9. 2012. július 13. - 03:15 | #19

    Kösz Myrrdhinn! Azért én pár dologra még kíváncsi lennék…
    Pl. keveslem ezt a 8 dungeont, mert félek hogy a legdurvább eventek sem lesznek annyira szervezettek, meg szintezettek mint egy 25 fős raid. Szervezés alatt, azt értem hogy ott mindenkinek megvolt a maga feladata, és komoly előkészületekkel járt ha neki akart futni egy csapat. Így azt az érzést keltette, hogy jujjuj közeleg a nagy harc. A szintezés alatt meg arra gondoltam, hogy nekem kifejezetten tetszik ha ha haladsz előre a veszélyforrás felé (azaz a bosshoz), és egyre nehezebb a kihívás minél jobban benne vagy a sűrűjébe. Tudom ez most nagyon wowosan, Lich Kingesen hangzott, tulajdonképpen arra is gondoltam. :D
    Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem nagyon tetszett mikor láttam 2008-ban az előzetesét, és csalogatta a játékosokat hogy gyertek b.zeg azt csapjatok ketté ha tudtok, itt van mögöttem egy seregnyi undead meg egy b.szott nagy sárkány. :D
    Szóval megadta azt az érzést akkoriban, hogy én hősként, a fény harcosaként szembenézzek a gonosszal. És az ütközetre való felkészülés, csak izgalmasabbá tette hogy közeledik a végső összecsapás. Számomra ez fontos a játékban, egy kis adrenalin löket. Ez a GW2-ből is átjött, mikor láttam a Shatterert. De nem tetszik hogy én tegyük fel, olvasom chaten hogy már gyilkolják páran. Oda megyek az adott területre, és random belecsöppenek egy ilyen méretű eventbe, ahol már 50-en harcolnak és a zürzavar közepette próbálják lenyomni pl. a Shatterert. Tehát nincs előtte felkészülés szervezettség, mert annak aki harc közben csatlakozik, ugye nem kell groupban sem lennie, csak oda sasszézik egy player akinek fingja sincs hogy mit kéne csinálni mert most van ott először, de azért nekiveselkedik. És innentől kezdve nem adja meg azt az érzetet, hogy nagy jelentősége van az eseménynek, és igenis aki elfogadja a kihívást annak kell letennie valamit az asztalra. Egy dungeon igaz szomorú, de mindegyik csak 5 fős, nagyobb szervezettséget igényel, de abból meg sztem kevés lesz..És egy másik téma. Milyen méreteket fog ölteni az a döntése az Arenanetnek, hogy azok a fegyverek, armorok amik pl. legendaryk, és vért izzadtál érte hogy megszerezd, ugyanolyan statokkal fognak bírni mint egy low playeré, akinek friss 80-asként egy elit skritt-ből, tuti fegyó droppolt? :D
    Szóval nem igazán értem ez hogy működik majd, de ha így, akkor az igazságtalanság lenne. És csak elvennék sok játékosoktól, a kedvet arra hogy nagyobb kihívásokat próbáljanak meg legyűrni. Mert azt mondják minek? Erősebb felszerelésem nem lesz tőle, csak feszíthetek a fővárosokban, hogy milyen csili vili a chestem. Szóval nektek ezekről mi a véleményetek?

    • chuckygwzik
      2012. július 13. - 06:46 | #20

      A 25-ös raid és a rá épülő feeling itt nem lesz és kész. Ezt kell szeretni. Itt nem 1 kiosztott feladatod van. Itt más a felkészülés. 5en vagytok és egymásra figyeltek nem a skill barra, mindenki kiveszi a részét. Nem még 1 wow klónt csinálnak hanem valami teljesen mást.

      Még 5en odafigyelve is vért izzadsz a dungeonban, ha nem figyeltek egymásra mert szólózol és várod a megváltást, nem veszel részt a csapatmunkában, helyezkedés, keltés, csapdák hatástalanítása stb. Akkor nem, hogy nehéz lesz a dungeon, hanem behaltok és kész.

      8 dungeon kevésnek hangzik, de 3 aldungeon van minden dungeonban, ami annyit tesz, hogy teljesen más a feladat és az útirány hiába 1 bejáraton mész le a dungeonba. A presztizs itemek egy része meg onnan jön szóval elég sokszor le kell menni. A sztori módot nem számolom ide ami + 8 mert azt ritkábban fogod tolni. Minimum 1x.

      Számít a gear de nem annyira mint máshol, de eléggé számít. 80 szint van kb 5 szintenként új gear van. A fehér ruhákat merchant-tól megveszed. Az a legolcsóbb és azzal is végig mész 80ig. Azzal kb garantált, hogy vért izzadsz minden szinteden lévő dungeonban. A fehér itemek a commonok azzal együtt 7 különböző szint van.Ugye azért az senki nem gondolja, hogy a fehér common item ugyanazt a statot adja mint a legendary meg mystic itemek?

      http://wiki.guildwars2.com/wiki/Item#Quality

      Ez olyan GW1-es dolog fehér-kék-zöld-arany fegyverek, mod és inscripton. Kb itt is ez van nem minden fegyver modolható, a statok is 1 kicsit jobbak minden típusnál.

      A Presztizs a gw1-ben is nagyon előrehajtott nem a statok voltak a lényeg, hanem, hogy hogyan nézel ki. Itt is ez lesz a lényeg. GW1-ben volt aki azért ment az elit helyekre mert kellett a presztizs fegyó, vagy azért mert másnak kell és eladhatta :)

    • chuckygwzik
      2012. július 13. - 07:04 | #21

      Az Anet úttörő a piacon. GW1 is az volt, bár igaz, hogy senki nem csinált még hasonló játékot se utána :)
      A GW2-nél majd meglátjuk követendő lesz-e a példa. Amit akarok mondani, hogy ez a fajta a mindenki egyenlő és csapatban játszunk egymásért igazságosság, szerinted “igazságtalanság” már a GW1-ben is sok embert vonzott. Megvan az a játékos réteg akinek ez bejön.

      Neked fel kell majd tenned a nagy kérdést te oda tartozol-e. 15k a játék és nincs havidíj, wowosként ez nem szabad, hogy olyan nagy érvágás legyen. Pár hónap játék élményt biztos ad még úgy is ha igazságtalanságnak érzed az egész igazságos rendszert :).

      Lesznek megjelenés után triálok amin majd kipróbálhatod a game-t. Meg nem feltétlen kell ezt megvenni rögtön, ha kijön a kiegészítő addigra az alapjáték ára lentebb megy, és akkor már lehet megér annyit, hogy megnézd tetszik-e az end game és nem érzed kidobott pénznek.

    • 2012. július 13. - 09:07 | #22

      Andos a thief képességekkel kapcsolatban írj egy levelet a molnarmarcell94 kukac gmail pont com címre.

    • Kozzy
      2012. július 13. - 09:16 | #23

      Azt gondolom hogy ez a PVE tartalom elég sokáig ki tud tartani, ha tényleg úgy veszed hogy minden content end-content, és akár 80as szint után visszamész megcsinálni a kimaradt részeket, felfedezni a rejtett zugokat, segítesz a havernak, ilyesmi. De 80as szint után is igen sok mindent lehet csinálni. Mint most írták is vannak end-game(80as) területek is, sok story-val, dinamikus event-el. Lehet craftolni, felhúzni az összes foglalkozást. Visszajárni kisebb szintű dungeon-okba, úgy is visszaszintez szóval az is tud izgalmas lenni. Armor set-eket kigyűjteni, festékeket..stb. Ha mindent kivégeztél vagy esetleg meguntad akkor jöhetnek az alt-ok. Az hogy ez kinek mennyi ideig tart ki az persze egyénenként változik, valakinek kevesebb valakinek több. Amúgy nekem is hiányozni fog a kemény, szervezett nagyobb(10+ fős) csapatjáték. A sima 5fős dungeon azért nem ugyan az. WoW-ban is eleinte minden hc-ban wipe-oltál a saját csapattal is, de kb 1-2 hónap múlva már minden pug is simán megcsinálta (mondjuk ez annak is köszönhető hogy egyre erősebb itemekkel ment le a pug is, ilyen viszont GW2ben nem lesz) Ezt sejtem itt is, eleinte nehéz lesz, de pár hónap is már farm szintű lesz, még pár hónap múlva meg már lassan unalmas is. A hc raid-es WoW-on nevelkedetteknek boss-ok összetettségét is kevésnek tartom. Szerintem aki WoW-hoz hasonló end-game pve content vár az csalódni fog. Ez nem az a játék és nem is lesz.
      Ha a PVE játékosokat meg akarják hosszútávon tartani akkor kell majd a folyamatosan az új tartalom. Pl. a live team által folyamatosan készített új események, de pl időközönként szükség lenne nagyobb upgrade-re, pl új területekre is. Gondolom itt is lesznek majd kiegészítők ahol lesz új terület, akár nagyobb elérhető szint, új képességek, akár új kasztok.
      PVP-ről meg azt gondolom hogy elég jó lesz, főleg ha tényleg e-Sport lesz belőle. A WvW-t is elég jónak tartom, de pár dolog kell hogy sokan WvW-zenek: ne legyen hatalmas szerver lag nagy csatáknál, se diavetítés a sok effekt miatt, legyen átlátható a csata, és legyen valamennyire kiegyenlített a küzdelem. Ha ezek nagyrészt teljesülnek akkor a WvW jól működik hosszútávú end-game content-ként is.
      Az itemek-nél valóban így van, hasonlóan mint pvpben az egyes itemek egy idő után már csak kinézetben lesznek mások. Úgy gondolom hogy a kék (fine) és a feletti 80as cuccok kb egyforma statot fognak adni. Azaz egy hete 80as karakter is lehet olyan erős mint egy olyan aki több hónapja. (ha wow-ból kiveszed a raid-et akkor gyakorlatilag ott is így van. Van sok zöld cuccod a fejlődésből, az itt megfelel a fehérnek. Van pár kék cuccod, ami itt is kék, és tudsz még kékeket szerezni az instákból ahogy itt is. És ennyi, kb nem lehet erősebb itemed, ahogy itt se) Itt nincs raid content ahonnan még jobb és jobb cuccaid lesznek (statban).És pont ezért (mivel nincs még és még erősebb -raid- content) nem kell még erősebb cucc sem. Ez így jó is.
      Összességében véve aki WoW-szerű dolgokat vár az csalódni fog. Ez nem az a játék. De ettől még szerintem nagyon jó..

    • Magyarfeka
      2012. július 13. - 11:44 | #24

      Ne is legyen 25 fős Raid a Guild Wars 2-őben WoW-ban is utáltam mert kb lehetetlen volt hogy a cucc hozzád kerüljön, és ittis nagyon utállnám ha lenne.

      • Mythron
        2012. július 13. - 12:09 | #25

        Feka neked annyira nincs fogalmad semmiről… HA itt lenne 25 fős, akkor se lenne gond a loot-al, mert mindenki saját lootot kap… Amúgy meg totál nem érdemes a WoW-hoz hasonlítgatni.

    • 2012. július 13. - 12:34 | #26

      Kedves, And0s!

      Erre igazából azt tudom regálni, hogy akik a wowban a raideket szerették, azok egyelőre csalódni fognak. Megjelenéskor nem nagyon lesz ilyen, hacsak nem lesz valami radihez hasonló nyílt event Orr szigetén. Ezek a templomok nagyon érdekesen hangzanak, és elmondták, hogy itt rengeteg játékos fog folyamatos csatát vívni a szigetért.
      Ha nem is instába fogod csinálni, de ahhoz hogy elérd az utolsó dungeont, és Zhaitan-t ahhoz pokoli küzdelmet kell majd vívni a szigeten. Pl, ha jól emlékszem, ha nem a játékosoké az összes templom, akkor nem is juthatsz be a végére. Lesz ott adrenalin löket, ne aggódj :D

      Egyébként pedig, fognak majd új dungeonokat beletenni, és új tartalmakat, még egy nagyobb kiegészítő előtt. Új, földrész és fegyverek és stb, tehát nagy kieg, talán 1-1,5 év múlva lehetséges, kb mint a Wownál, de ez nem azt jelenti, hogy nem foglalkoznak vele addig, mint ott.

      A Legendary cuccokkal kapcsolatban már más is felvetette az aggodalmát, pl redditen, és valóban nem fognak semmilyen előnyt jelenteni, kivéve azt, hogy jól néznek ki. De, ez nem is baj igazából, mert ez egy skill alapú játék, nem gear alapú. Igazából, ehhez kell hozzászoknunk, mert a wow és rengeteg más MMO is belénk nevelte, hogy farmolnunk kell a jobb cuccokért, különben akiknek már megvan, 1 ütésből leölnek, és ez szerintem és úgy tűnik, az ArenaNet szerint is igazságtalan. Itt nem az fog számítani, hogy mennyire jók a cuccaid, hanem az, hogy te mennyire ismered a karaktered, mennyire vagy jó a játékban. Tudom, sokak számára az a cél más játékokban amikor pvp-znek, hogy elérjenek valamit. Itt pl az a valami az lesz, hogy sokkal jobb kinézetű cuccaid legyenek, és ha van ilyen legendary cuccod (mert pvpben is lesz nehezen elérhető ritka cumó), akkor az egyfajta jelzés, hogy te jó játékos vagy, ugyan úgy ahogy pl a wowban az jelzi ezt, hogy megvan a legújabb aréna szezonos gear.

      Igazából, ezek is jelzik, hogy nem egy wow klónt készítettek, hanem saját új ötleteik vannak. Ki kell próbálni, hozzá kell szokni ezekhez :) Lehet, hogy idővel jobban meg fogod kedevelni, mint a folyamatos gear farmolást, meg a monoton raideket.

    • Magyarfeka
      2012. július 13. - 14:24 | #27

      Én nem hasonlítottam a WoW-hoz ugyanis 3 éve ezt várom és tisztában vagyok vele hogy nem hasonlítható hozzá. Igazából te tetted ezt és én erre reagáltam…

  10. chuckygwzik
    2012. július 13. - 07:23 | #28

    Köszi Myrr!

    Csupa szép és jó végre az exp és skill pont elkölthető :) GW1-ben hiába con set-eltem megam halálra akkor is több ezer skill pont maradt a végére elköltetlen.

    Azért 1 valami elgondolkodtatott. Már korábban arról volt szó, hogy 100 ember marad és folyamatos update-t biztosítanak a kiegészítők között. 150 ember meg a kiegészítőkön dolgozik. Ha kevesen veszik meg már most akkor nincs live team vagy csak kis csapat? Mi köze a nagy elővásárlásnak a live teamhez? Ha ez már egy eldöntött tény, mégis mi köze lehet hozzá? Az oké, hogy túlszárnyalta a képzeleteiket a kezdeti játékos szám. Azért remélem nem az volt a kicsi buksijukban, hogy leszarnak minket majd 1 év múlva elkezdenek hétvégi eventeket gyártani nekünk? Másra nem tudok gondolni, hogy a hétvégi eventek és a sok elővásárolt játékos 1 mondatba került.

    • 2012. július 13. - 12:18 | #29

      Ez arra vonatkozott, hogy növekték a live team számát. Tehát, ha korábban azt mondták (erről nem hallottam), hogy 100 ember marad, akkor még azt is megnövelték.

  11. 2012. július 13. - 07:32 | #30

    Ez az Orr sziget úgy hangzik, mintha egy WvW lenne, mobok ellen. :)

    • 2012. július 13. - 09:06 | #31

      nekem is ez volt az első gondolatom,de nem bánom,mert nagyon jól hangzott így elsőre,legalább lesz kis kihívás.biztos tele lesz elitekkel,és majd kell a létszám megtartani a területeket

  12. iceblaze
    2012. július 13. - 07:45 | #32

    Én beleolvastam a stream melletti chatbe és rögtön idegrohamot kaptam. Ugyanis egy csomó p@raszt végig azt írogatta, hogy ez egy pay2win játék és, hogy ez mekkora hülyeség…
    /facepalm/

    • 2012. július 13. - 07:56 | #33

      kit érdekel, mindenkinek annyit hogy ha akar játszani tegye ha nem nem

    • chuckygwzik
      2012. július 13. - 07:56 | #34

      Az a parasztság még mindig megy mint annó volt, hogy csak az előfizetéses játékok a királyok a többi az csak szar lehet. GW1 idején is csak legyintettünk ha nem akartunk emiatt vitákat és nem érdekelt más véleménye, mert a játék ment és élveztük. GW2-ben még nagyobb a felhajtás, de ha csak annyi lesz mint GW1-ben már akkor is örülni fogunk. Azok meg nem zavarják köreinket, nem rontják a levegőt, mennek Tera-zni meg majd jön még ki MMO ami havidíjas lesz.
      A lényeg játszunk jókat és ne legyünk olyanok mint ők :)

      • Magyarfeka
        2012. július 13. - 11:45 | #35

        Így van Chuchky

  13. Eldron
    2012. július 13. - 08:01 | #36

    Akik hülyeséget írtak, azok még olyan sötétek mint az éjszaka, idővel rájönnek ők is, hogy hülyeséget írtak. Igaz biztos nem fogják bevallani.

    Lehet, hogy nem lesznek 25 fős dungeon-ök, de én már kipróbáltam a felfedező módot és írtóra megizzasztott!!! Ha valaki kipróbálja,rögtön el is felejti 25 fős kihívást. Próbáljátok egyszer felfedező módban végig nyomni és utána mondjátok, hogy hiányoljátok a régebbi koncepciót! :)

    • Cossagor
      2012. július 13. - 13:56 | #37

      Gyanítom a fentebb szólók nem a kihívást keveslik, hanem a “vért izzadásért” kapott jutalmat. Mondván, hogy minek izzadjak vért, ha egyszerűbb módon is megszerezhetem ugyanazt az erősségű felszerelést. Mert tegyük fel, hogy nem csöpögő kalapács kell, hanem egy kicsit erősebb kalapács. Tudom, tudom a GW2 nem az ilyen emberek játéka, te legyél jó ne a felszerelés. Csak ebben az esetben mégsem sikerült mindenki számára szórakoztatóvá tenni. De annyi baj legyen, széles választékú a piac:). Viszont ha csak annyi embert akarnak mint GW1-ben akkor hamar eljön a töklámpás hétvégi eventes korszak. Talán nem kell a “minden csoda 3 napig tart” szólást idecitálnom

      • 2012. július 13. - 15:16 | #38

        Aki a hosszú évek alatt többnyire csak WoW-al vagy WoW klónnal játszott és nem tud elszakadni ettől az erősebb cucc mutatja meg, hogy faszagyerek vagyok más meg nem érdekel szindrómától, annak nem fog bejönni a játék. Itt nem az erősebb item, hanem az item egyedi kinézete adja a faszagyerek érzést, ha ezt valaki továbbra sem tudja elfogadni az meg se vegye a játékot, mert felesleges neki. Ugyanez vonatkozik azokra is, akik az istennek nem tudnak elvonatkoztatni a szentháromságtól.

        5-6 évig WoW-oztam megszakításokkal, de emelett GW1-eztem is (meg AION, SWToR) és nagyon gyorsan sikerült túltennem magam azon, hogy nem a cucc erőssége, hanem a kinézete a lényeg. A kinézetért kell “vért izzadni” nem azért a +10 statért, mint WoW esetében. emlékszem először én is úgy voltam vele GW1 esetén, hogy ugyanmár engem nem érdekel a kinézet én erősebb akarok lenni, de utána simán hajtottam a végén a Vabbian armorra és Obsidian armorra, hiába tetszett kinézetre legjobban a Elite Sunspear ele armor a női karin. Akinek Vabbian armorja volt az már jelentett valamit ;-)
        Itt GW2-ben ugyanez a tendencia és ezzel nincsen semmi gond.
        Nem beszélve a PvP vonatkozásáról ennek a rendszernek. Mi van/volt WoW-ban? Ha valaki friss 85-ösként bement BG-zni, arénázni, akkor kb semmi sikerélménye nem lehetett hiába volt skilles az illető. Először ki kellett seggelnie egy alap kék PvP geart, amivel aztán már esélyesebb voltál BG-n, úgyhogy farmolhattál tovább a cuccokért, maivel aztán már arénában is esélyesebb voltál, persze a legjobb cuccokban lévők ellen nem volt még esélyed így sem. Nos GW2 sokkal igazságosabb. Egy fél évvel később kezdő ember megcsinál egy karaktert és egyből mehet structured PvP-re, nem lesz hátrányban, hiszen az itemei maxosak lesznek, de a kinézete a legalapabb szakadt style :P Összeakadhat olyannal akiknek már a legbrutálabb kinézetű PvP itemei vannak, viszont ha skilles akkor eséllyel veheti fel ellenük a harcot.
        Aki szerint ez a rendszer szar az személyeskedés nélkül egy idióta ;-)

        A 25 fős raideket pedig szerintem simán kiválthatják a WvWvW csaták. Ott reményeim szerint csak akkor lesz a saját guilded sikeres, ha jól koordinált csapattal mentek, előre felkészültök (megveszitek az ostromgépek terveit, stb.) és jó stratégiával mentek a célpont ellen. Azután úgy rendezkedtek be, hogy képesek is legyetek megvédeni az elfoglalt erődöt. Amennyiben Orr tényleg ennyire nehéz lesz és kicsit WvW szerű csak mobok ellen, akkor ott duplán igaz, hogy saját guildcsapattal több esély lesz a sikerre, TS-en koordinálva, stb. Szóval nem aggódok itt zon, hogy nem lesz mit csinálni endgame.

      • Cossagor
        2012. július 13. - 18:20 | #39

        A www szvsz egy káosz lesz, nem koordinált harc. Mindenki üt mindenkit aki ellenség.
        Hogy mi igazságos, az erősen szubjektív. Nem mindenki számára igazságos ha egy friss kari ugyanolyan esélyekkel indul, mint aki fél évig gürcöl valamiért. De semmi gond 2 milla nép előrendelt, ergo sokan szeretni fogják néhány hónapig.
        Ja és mielőtt félreértetek engem, én örülnék ha sikeres lenne egy új koncepció, de a mechanizmusok nagyon berögzültek már. Talán túlságosan is, emiatt a 2 millió ember majd megfogyatkozik. Valamint a fejlesztők és rajongók elmondják mindenkinek, hogy ez tuti jó neked és ha nem tetszik akkor idióta vagy. Azért ez nem kicsit felháborító, Mr Igazságos. Én idióta vagyok, szeretem a +10 statot. Játszani fogok vele, mert minden újdonság érdekel. De persze csak akkor ha az ilyen idiótáknak is van hely egy igazságos rendszerben

    • Pckalóz
      2012. július 13. - 18:00 | #40

      Majd a mostani bétán meg kellene próbálni a 3.-ik variációt is.Vagy a másodikat hátha lenyomjuk a ghost vezért.

  14. 2012. július 13. - 10:08 | #41

    Üdvözletem.Most egy bugyuta kérdést fogok felteni.Tehát az End game a játék végét jelenti.Most akkor még egy kieg fog érkezni aztán ágyesz bugyesz ennyi volt a game.Semmi más kieg nem fog jönni?
    A választ előre is köszönöm.

    • Bubi
      2012. július 13. - 10:39 | #42

      Ki mondta, hogy csak 1 kieg lesz?
      Ha sikeres a játék (ami most nagyon úgy tűnik), akkor szerintem legalább 2 kieg lesz. 1 Cantha és 1 Elona. Ha akarják, a többi sárkányt is beletehetik kiegként, aztán majd meglátják, meddig képesek így elmenni.

    • Eldron
      2012. július 13. - 10:42 | #43

      Nos a kérdés valóban bugyuta, főleg amit utána leírtál, hogy te hogyan is képzeled. De ez csak annyit tesz, hogy nem vagy vele tisztában.
      Az “end game” inkább arra utal milyen tartalommal tudod magad lefoglalni, ha az adott karaktered max szintre felhúztad. A legtöbb esetben főleg a pvp marad vagy próbálod a legmagasabb szint legjobb cuccait összeszedni amit még nem sikerült….persze ez se tart a végletekig. Ezután szoktak ilyenkor kiegészítővel frissíteni az MMO-t h legyen miért játszani.De azok is csak addig jók míg a fentebb említett dolgok meg nem jelennek újra.

      GW2 esetében ez máshogy alakul:
      1. mivel itt nem questek, hanem eventek vannak így újra játszhatók(ráadásul megjlenés után bővítik vagy kiegészítik a meglévőket)
      2.a leszinteződésnek köszönhető visszamehetsz a magas szintű karaktereddel egy alacsonyabb szintű területre, így ugyan olyan kihívás lesz az eventen lenni mivel csak kicsit leszel erősebb mint az adott terület szintjével azonos szintű játékos
      3.még nem említették de biztos lesz kiegészítő, de ez is csak hab lenne a tortán
      4.baromi sok dolog van,amiért nem lesz a GW2 esetében úgy az “end game” tartalom mint a többi mmo esetében

      ui.:Érdemes elolvasni a fent lévő menüpontokat elolvasni és hamarabb kapsz a kérédésedre választ!

  15. 2012. július 13. - 11:55 | #44

    Az általad felsoroltak a az eventek a leszinteződés stb ezt vágom.Csak h hirtelen olvastam hogy end game nem tudtam hova tenni.De köszönöm szépen a választ.

  16. 2012. július 13. - 12:20 | #45

    Szívesen mindenkinek :)
    Örülök, hogy megoszthattam, mert nekem is leesett az állam tőle :D

  17. 2012. július 13. - 15:14 | #46

    Elolvasva a kommenteket, érezhető az aggodalom :) De szerintem egy dungeon mire az ember végig ér rajta a sok csapda meg útvesztő random kisebb csapat/ rajtaütéssel találkozik és sikerül neki sikeresen átrágnia magát és győz sokkal nagyobb feelingje van mint a wownak insták után főleg hogy egy dungeon-nak több útja is lehet ezáltal nem válik olyan monotonná mint bármelyik eddigi mmo-ban. A nagyobb eventekhez is kelleni fog a szervezettség, gondolom majd közben mondják, hogy ki mit csinál, hova megy mert ott nagy lesz a zűrzavar a fejetlenség ha nem figyelnek oda és nem reagálják le a dolgokat.
    Amit lefordítottak köszönet érte nekem nagyon érdekes és hasznos infót jelentettek és még inkább ösztönző dolognak tartom azt hogy xp-t 80 után is kapnak a max szintű playerek ezzel fejleszthetik tárgyaikat és karaktereiket.
    Summa: Nem hiszem hogy félni kell ilyen dolgoktól amit említettetek csak akkor, ha nem teljesítik azt amit mondtak, de remélem az nem fog bekövetkezni :)

  18. 2012. július 13. - 15:28 | #47

    Szinte mindenki félre értett… Nem a wowhoz akarom hasonlítani a GW2-őt, mert két külön műfaj. És cseppet sem arra utaltam hogy kéne 25 fős raid a GW2-be. Hanem egyszerűen csak a vele járó érzést keresem. Azért a wowot hoztam fel példának mert ugye eddig nem volt más, és ott éltem át. Sok minden nem tetszett, de egy raid felépítése, és izgalmai igen. Ugyanezt keresem a GW2-ben, ezért kérdeztem tőletek hogy szerintetek egy komoly szintű event vissza adja majd ezt a feelinget. Myrrdhinn válaszolt is rá hogy igen. De kicsit kételkedtem benne, mivel ahogy említettem már,6 egy friss 80-as, aki először száll szembe Orr szigeteinek veszedelmével, is simán odateleportálhat, és nem fogja tudni hogy mit kezdjen magával mert már ott lesznek 50-en, csak rohangálna fel alá. Ha tegyük fel pár ilyen player csatlakozik, miattuk elveszíthetjük az eventet. Emiatt ez nem túl jó ötlet szerintem az Arenanet-től. Kitalálhatnának valami gyors talpalót azoknak, akik először csatlakoznak komolyabb eventekre, hogy felkészüljenek hogyan segíthetik a csapatot győzelemre. Az itemekről pedig még annyit hogy Cossagor tulajdonképpen leírta mit is akartam kifejteni, de tényleg emiatt szerintem kevésbé fognak a játékosok explorable módba letolni egy dungeont, vagy olyan területeket keresni, eventeket végigvinni, ahol jóféle itemek esnek. Mert nem lesz miért! Az item kinézete kevés… (szerintem). Ez akár idővel ahhoz is vezethet hogy kihalnak bizonyos területek, mert lusták lesznek a játékosok “vért izzadva” végig vinni az ott lévő eventet, csak hogy csili vili cuccuk legyen. Megvan nekik ugyan azokkal a statokkal bíró item ami pl. véletlenül esett egy elit mob-ból, vagy egy gyengébb eventben megszerezték. Szóval valljuk be, más mmo-kban, a farmolás tartja életben a raideket. Ha nem kapsz érte valamit amiért megéri órákat áldoznod rá az idődből, akkor mindenki ellustul és a raidek kihalnak. Szerintem a GW2-ben (ha az Arenanet annyira ki akar tűnni, már pedig ki akar, :D) adhatnának az itemeknek olyan tulajdonságokat, amik nem a statjaidat nővelik és azáltal tesznek erősebbé, hanem valami hasznos passzív képességekkel lennének egyedibben a legendary itemek, mint a mezei cuccok. Pl. ha tegyük fel Ascalonból van egy kardod, a használatakor 10% eséllyel megidéz 5 másopercre egy szellem katonát, aki melletted harcol. Vagy van egy legendary pajzsom, és minden 10. blockolásnál ingyen dodge-olhatok. És hogy ne csak fegyvereket hozzak fel példának, van egy ritka jó csizmám ami egy 80-as dungeonban esett. Adhatna olyan előnyt hogy 1%-al gyorsabban futok. Szóval értitek mire gondolok. Ezek a pluszok nem tesznek senkit sem sokkal erősebbé, de mégis jobban megéri majd vért izzadni értük, és még szórakoztatóbbak lennének a nagyobb szintű eventek.

    • 2012. július 13. - 15:37 | #48

      Mire Orrhoz érnek az emberek, azért nagyjából lesz fogalmuk az event rendszerről, és már egész jól fogják ismerni a játékot. Nem arról van szó, hogy ott kezdődnek csak el ezeket a nagy event chainek, mert ahogy egyre előrébb haladunk a tartalomban, annál nagyobb jelentőségük lesz, fokozatosan. Tehát, attól nem kell félni, hogy össze-vissza kóvályog majd az emberek többsége.

      Az itemekkel kapcsolatban. A legendaryk statban ugyan olyan erősek lesznek, mint a legjobb exotic fegyverek, tehát nem olyan lesz mint egy frissen 80-as emberke fegyvere, akinek egy mob kidobott valami kardot. Hanem, a legjobb, még normál úton megszerezhető fegyverek statjaival lesznek egyenlőek. Egyéni skilljei vagy kisebb bónuszai lehetnek, de nem fognak olyan előnyt adni, amivel más játékos hátrányba kerül veled szemben.

    • Kozzy
      2012. július 13. - 16:10 | #49

      Szerintem nem sűrűn fogsz találkozni szervezett event csapatokkal, még később 80as szinten se. Eleve nem lehet 5 főnél többet party-ba hívni (squad meg szerintem csak WvWben van).
      Biztos lesznek olyanok akik party-ban csinálják, de pl a 40 főből 25 csak “épp arra járt”.
      Ne számíts wow-szerű ai scriptes összetett boss harcokra. Jön egy nagy valami sok-sok HP-val kirak aoe damage-et amiből kifutsz, ölitek vagy 10+ percet és kb ennyi. Eddig sajnos én úgy láttam hogy a boss-ok közel se olyan összetettek mint a WoW-os raid-ekben, és 1-2 képességük van amit ha bekapsz könnyen meghalsz. Lehet hogy nehézre vannak megcsinálva, de nem azért nehezek mert olyan taktika kell hozzá..hanem mert rengeteg HPjuk van és az ütésük és a képességeik sokszor kapásból megölnek. (vagy rengeteg add van és sokat ütnek)
      Ezek az event-eket is úgy írták hogy nem kell hardcore játékosnak lenned hogy megcsináld..akárki jöhet..ezáltal minden event-en leszenk jobb és rosszabb képességű játékosok. Mint mondjuk egy pug-os wow raid (még a régi, gearscore előtt mondjuk).
      De mindenki lehet hasznos, gondolj akár csak a felélesztésre. Amúgy simán el tudom képzelni hogy egy support karakterrel izgalmasabb egy ilyen event-et csinálni, és ide-oda rohangálni a csatában, élesztgetni, boon-okat (buff) adni, esetleg healelgetni mint hogy egy helyben állni egy sebző ranged karakterrel és nyomogatni a képességeid.
      Amúgy értem mi az amit akarsz mondani, és igazad van..a wow-hoz szokott játékosok vagy megszokják ezt a rendszert vagy hamar megunják a PVE részt. Biztos vagyok benne hogy a megjelenés után 3-6+ hónappal már sokkal kevesebben fognak PVE-zni, a nagy hype miatt jött sok-sok játékos le fog morzsolódni.
      Az item-ekről amit írtál abban is igazad van, hasonló valóban lehetne, ki tudja talán egyszer lesz is.

    • 2012. július 13. - 16:47 | #50

      Nem szeretnék Wowhoz hasonló dolgokat :P Ez GW2, saját ötletekkel, saját rendszerrel. Nekem ez milliószor jobban tetszik mint az :)
      Ide nem kellenek partyk.. elég ha csak néhány ember tudja, hogy mit kell csinálni és vezeti a többieket, mások követni fogják. Birkaszellem, yay! :D
      Nem kell raid, utáltam mindig is a raideket :P

      Egyébként a Commanderek PVE-ben is láthatóak voltak a BWE2-n, szóval lehet, hogy nem csak PVPben lesznek.

  19. 2012. július 13. - 15:40 | #51

    Ja és senki ne értsen félre nem vagyok már cseppet sem wow fan. Számomra eltörpül a GW2 mellett. Egyszerűen csak onnan hozok fel példákat mert azt ismerem. és amíg nem ismertem meg a GW2-őt bebeszéltem magamnak hogy a wow szórakoztató, de látva mennyi lehetőséget, és egyedi ötletet tud nyújtani nekem a GW2 rájöttem hogy nem az. Viszont a wowos korszakomból is voltak szép pillanatok, és van néhány olyan élmény amiket tartalmazott, hogy minden játékos egyhangúan mondja rá, hogy az szórakoztató. Szerintem ezt érdemes más mmo-kban is megtartani, mert maga az online szerepjáték fogalomnak a szelleme. Számomra ilyen pl. az ütközet előtti felkészülés izgalmai. Mintha hősként készülnék egy háborúba. :)

    • 2012. július 13. - 15:54 | #52

      Fel akarsz készülni? Adrenalinlöketet akarsz? Hősként szeretnél készülni a háborúba?
      Akkor neked WvW kell ;-)

      BWE2-n a low populációs szerverrel majd 4 óráig tartottuk az utolsó erődöt többszörös túlerővel szemben. Na az visszaadott minden izgalmat, amit egy raid adott valaha WoW-ban. tényleg úgy éreztük magunkat, mintha mi lettünk volna az egri várvédők harcolva a hömpölygő török áradattal. Dugovics Tituszt megszégyenítő hősiességgel vetettük magunkat a mélybe, ha a helyzet azt kívánta meg, szóval tényleg elképesztően jó hangulata volt az egésznek.
      Ha már a woW raideket felhoztad, mint milyen jó volt felksézülni rá, majd micsoda érzés volt leverni a bosst. Hja, a first killekre igaz ez, de a második már semmit nem jelentett, a harmadikon már untad magad, az ötödiknél meg kb azon gondolkodtál, hogy na bassza meg megint elbaszok egy estét raidre, pedig egy könyv olvasása is több élményt nyújtana…
      WvW (vagy Orr az elmondások alapján) mivel állandóan változik így mindig új kihívást biztosíthat és csapatban jól koordinálva szerintem megadhatja a raid érzését.

      • Paprika
        2012. július 13. - 16:38 | #53

        Igaza van a kollégának. Szerintem WvW-ben lesznek igen durván szervezett csapatok/szerverek és annak a andrenalin rushja amikor egy várostrom közepén pár százan szaladgálnak a füstben miközben ágyúk lövöldöznek és egyéb ostrom gépek lépnek működésbe…háááááááááát.

      • 2012. július 13. - 17:31 | #54

        Akartam egy tök hosszú hozzászólást írni – végül sikerült! :) de aztán közbeszólt a meló és széplassan le lett írva minden érvem :D
        De régi WOW játékosként, a 25-ös raidra készülést inkább szívásként éltem meg, mintsem jó dologként, nem tudom más hogy volt vele. Grindelni egy csomó alapanyagért hogy legyen megfelelő poti, flask stb…
        Várni, hogy a 25 fő összejöjjön, tervezni szervezni agybajt kapni miért nincs ott, leszervezni a pótlást egy DPS-nél még hagyján, de egy offtanknál már szívás (main tank nem engedheti meg magának a késést azért nem azt írtam).
        Szopás a loot, osztogatni számolgatni kínlódni vele szívás volt és sosem az esett amin te voltál a következő a sorban… hiába izzadtál vért… …másnap folytatás? Neeemááá (de ha nem jöttél 24-en szívtak MIATTAD)…
        Szóval… nem, 25 fős raid nem… …leaderként… nem volt akkora élvezet, játékosként eleinte, de sokadszorra nem.
        GW2-ben pedig az a fél vagy két órás 5 fős parti pont elég még haverokkal is és bár nincs nagy kihívás valóban a bossok terén (azért bízom benne hogy messze nem láttunk mindent), aki próbálta, az azért megszenvedett vele – ha izzadtság szag kell az lesz, anyázás és sírásrívás is – de legalább a loot megéri és fix…
        8 dungeon… Hát igen a WOW-ban van sok… 80-on hányba jártál? 8-ba? SE…
        GW2-ben bármikor visszamehetsz bármelyikbe és igazából talán soha nem lesz ugyanaz kétszer :) szinte bármikor lemehetsz bárkivel emiatt majdnem mindíg mással mész :) explorer módban pedig már nem fogod tudni hogy mi lesz a következő sarkon, mert lehet hogy a sarok sem lesz ott, nemhogy a mobok… Fun.
        Hiányzik a 25 fős felszabadult irtás? Van helyette 100 fős… mi a probléma? WvW-ben ráadásul nem az unalomig ismert mindigugyanaztcsinálja (hogy stoppert lehet hozzá állítani!) boss fogad, hanem egy rakás élő lélegző rafinált játékos, aki alig várja hogy trükközhessen veled. Na az aztán tuti nem lesz kétszer ugyanaz. Védtem hidat, rohamoztam várkaput, támogattam fegyverszállítmányt, építettem, romboltam hol jöttek mellém hol szólóban, hol hatalmas tömegben és amikor felnéztem rádöbbentem hogy 2 nap telt el… Hidd el, a 25 fős raid ehhez képest sehol sincs. Nem beszélve arról, hogy a gatyádat is “elkészülheted” amíg terveket szerzel – vihetsz potikat is… :D
        Eventek, naja, amikor rohamoztak a banditák szerencsétlen falubeliek meg ott tébláboltak a tehénszarban és felszabadultan gyilkolt vagy 20 egymástól föggetlen játékos mégis közös célért, hát az jobb volt, még akkor is ha pár noob behúzta a teheneket és pár közeli trollt is :D Amikor meg a barlangban “nédda itt a kő amit az a npc keres mégis mindenki csak a mobokat írtja és nem veszi fel” felkiáltással elmarkoltam az óriást idéző kavicsot mindenki hogy örült :D mégis megcsináltuk az eventet és pirultam rendesen a globalba írt sorryval :D Mégis csak annyit kaptam hogy “no problem mon, where was the stone? >D” =D
        Ja igen itemek… Te most tényleg elhiszed magadról, hogy azért táncoltál a bank előtt hogy azt mutogasd, hogy 2-vel nagyobb az str és 5-ttel több a def a kardodon? Nem a 2 méteres lángoló szikrázó pallos miatt ami a hátadon volt? Biztos?…
        Sosem felejtem el, MC (igen WOW Molten Core – mondtam vén f… izé régi motoros vagyok) egyik legjobb pajzsa annyira egyszerű designú volt hogy a városban vissza kellett tennem azt amit előtte használtam, mert leköpködtek…

        Nem, nem akarlak meggyőzni semmiről, de amint azt pár napja írtam valami más miatt: “Minnél mélyebbre ásol ebben a játékban. Előkerülnek olyan összefüggések amiről nem is álmodtál és egyre jobban tetszik.”
        Lehetsz casual egyszeregyhéten puttyogtató, de lehetsz mindennap hadvezér seregek parancsnoka szerverek ura… …vagy játszhatsz egy kis WOW-ot mellette, mert legfeljebb máskor mész, másokkal, mást csinálni a GW2-ben és még csak előre le sem kell szervezni.

        Huhhh mégis hosszú lett… sry! :)

      • Cossagor
        2012. július 14. - 12:39 | #55

        Na ez viszont nagyon jól hangzik :)

  1. Nincs visszakövetés.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Módosítás )

Twitter kép

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Módosítás )

Facebook kép

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 476 követőhöz

%d bloggers like this: