Kezdőlap > Blog, Guild Wars 2 játékmenet > Mike O’Brien a Guild wars 2 mikrotranzakciós rendszeréről

Mike O’Brien a Guild wars 2 mikrotranzakciós rendszeréről

Az e havi zárt béta esemény során néhány korai kísérletet végzünk majd a mikrotranzakciós rendszerrel. A mikrotranzakciós rendszer tartalma még nincs véglegesítve, de már van egy kellőképpen jó váz hozzá. És akkor most, ha megengeditek, elmagyaráznám a célunkat, és a rendszert, amit kifejlesztettünk.

Hisszük, hogy a mikrotranzakciós rendszer egy egyenes és nyitott módja annak, hogy a játék folyamatos fejlesztéséhez meg legyen a kellő tőke. Ti, a vásárlók döntitek el, hogy mennyi pénzt szeretnétek a játékra áldozni annak megvétele után, függően attól, hogy mennyire imponál az nektek. Egy komplett és teljes mértékben játszható játékot kaptok, amit mi további tartalmakkal és szolgáltatásokkal egészítünk ki, melyekért ti esetleg örömmel fizetnétek. És ha fizettek érte, azzal a Guild Wars 2 további fejlesztését és támogatását segítitek oly módon, mely minden játékosnak a javára válik.

A mikrotranzakciós filozófiánk a következő: Meg kell adni a játékosoknak a lehetőséget, hogy olyan dologra költhessenek pénzt, mely vizuálisan megkülönbözteti őket, és több lehetőséget biztosít arra, hogy kifejezhessék magukat. Szintén vehessenek maguknak account szolgáltatásokat és különböző dolgokat, mellyel időt spórolhatnak. A játékosoknak nem jó, ha a játék megvétele után nem tudják azt teljesmértékben élvezni további vásárlás nélkül és a játékosoknak az sem jó, hogy ha a pénzt költő játékosok előnyben vannak, az időt eltöltő játékosokkal szemben.

Tudom, hogy ez nem újdonság; a Guild Wars-ban is volt mikrotranzakció. De ott mindez egy későbbi gondolat folyamán született meg, míg a Guild Wars 2-nél megvan a lehetőségünk, hogy már a kezdetektől a rendszerbe integrálhassuk, megadva a lehetőséget a játékosoknak, hogy több lehetőségük legyen, és kényelmesebb lehessen nekik, anélkül, hogy feladnánk az elveinket. Szóval jöjjön az, amit ezúttal másképp csinálunk.

A Guild Wars 2-ben háromféle valutánk lesz: arany, karma és drágakő. Az arany a megszokott játékbeli fizetőeszköz. A karmát szintén játékon belül lehet megszerezni, de nem kereskedhetünk vele, egyéni jutalmakra cserélhető be. A drágakő pedig az lesz, amit megveszünk és a mikrotranzakciókat intézzük vele.

Egy új, játékosok által irányított piacot vezetünk be, ahol a játékosok elcserélhetik az aranyat drágakövekre, és a drágaköveket aranyra. Ha szeretnél valami tárgyat játékon belül, vagy valami mikrotranzakciót, két módon szerezheted meg: játszhatsz, hogy összegyűjtsed a szükséges aranymennyiséget, vagy a pénzeden vehetsz drágaköveket. Úgy gondoljuk, ez fontos, mert ezzel több játékosnak adatik meg a lehetőség, hogy egy szinten játsszanak, akár a szabadidejüket, akár a pénzüket használják fel erre.

Az MMO veteránoknak minden bizonnyal fel fog tűnni a hasonlóság az EVE Online Plex rendszerével. A rendszerünk kiveszi az arany-kereskedelmet a valódi pénzzel kereskedő társaságok (az angol mozaikszó RMT) kezéből, és a játékosok kezébe helyezi azt.

Mi úgy gondoljuk, hogy ez egy nagyszerű dolog.

A játékosok szemszögéből az RMT-k jelentették a motiváció vesztés fő okát: minél több pénzt szereztek arany eladásokból, annál több reklámmal szennyezték be a játékot, annál több bot-hálózatot futtattak arany farmolásra, és annál több fiókot törtek fel, hogy az aranyat leemelhessék róla. Viszont a mi rendszerünkben a játékosoknak nem kell ettől félniük. Ha valaki aranyat vesz egy másik játékostól, annyit kap, amennyit szeretne, míg a másik játékos megkapja a drágaköveket, amiket mikrotranzakciókra használhat, és az ArenaNet-nek is lesz bevétele a drágakövek eladásából, ezáltal folytathatjuk a játék fejlesztését. Mindenki nyer ezzel.

A másik dolog, amit jó dolognak tartunk az arany- és drágakő-kereskedelemben, az az, hogy még lenyűgözőbbé teszi a játék gazdaságát. Lesz egy játékos-játékos közti Trading Post a játékban, – olyan, mint az aukciós ház, csak még jobb – amit majd egy következő bejegyzésben fogunk megtárgyalni. Miáltal a drágakövek aranyra cserélhetőek, és vice versa, nincs szükségünk két különböző kereskedelmi rendszerre. A Guild Wars 2-ben a Trading Post-ban minden aranyért szerezhető be, de ha valakinek drágakövekre van szüksége, csak eladja a cuccait aranyért, majd drágakőre váltja azt.

Mindig is komolyan vettük a felelősségünket a játékosok felé a Guild Wars-ban is már, és ugyanígy lesz ez a Guild Wars 2-ben. Hisszük, hogy a gazdasági alap, amit itt szemléltettünk az a megfelelő gazdasági alap lesz, amire építhetünk, és a jövőben még több információt fogunk megosztani veletek, ahogyan véglegesítjük a konkrét tartalmakat is.

- Mike O’Brien

Eredeti bejegyzés

  1. saulosman
    2012. március 20. - 19:58 | #1

    Érdekesen hangzik. Habár ez hamar úgy végződhet mint az EVE online-ban. Ez a modell szép és jó, mert az átlagemberek nem költenek túl sok valódi pénzt ilyenre. De ha pár pénzesgyerek nagyon telerakja a zsebeit ezekkel a drágakövekkel, hogy később eladja aranyért, akkor az szépen lassan tönkrevághatja a játékbeli gazdaságot. Ami inflációhoz fog vezetni.

    • Shigu
      2012. március 21. - 01:18 | #2

      Az inflációs jóslatodat személy szerint nem látom át. Inkább látom úgy a gazdaságot mikrotranzakciós rendszerrel, mint ahol ki fog alakulni egy fluktuáló arany/drágakő árfolyam. Az, hogy a drágakőkínálat, ahogy te is említetted, hirtelen megnő, az árfolyamot lenyomja de az aranyban mért árakat érintetlenül hagyja. Mindössze az lenne a következménye, hogy az alacsony relatív drágakőár miatt kevesebben vennének az ArenaNettől ilyen fizetőeszközt, amíg ismét értékesebbé nem válik a piacon. Ez meg szimplán egyensúlyozza azt a hatalmas bevételt, amit ők kaptak akkor, amikor a pénzes gyerekek rengeteget vettek és értéktelenné tették :>

  2. Bubi
    2012. március 20. - 20:02 | #3

    “olyan, mint az aukciós ház, csak még jobb ” Érdekes, semmi indok, csak így kijelentik… Értem én, hogy a kövi posztban lesz róla szó, de akkor is…

    Arról kellett volna beszélni, hogy mi az az időspóroló dolog, amit lehet venni.
    XP-növelés? Remélem nem sokkal több….
    Nem nyugtattak meg.

    • Endrosz
      2012. március 20. - 20:21 | #4

      Szerintem a Golem Banker, amiből egy 5 naposat kapsz a Digital Deluxe meg Collector’s mellé. Nem kell kereskedőhöz mászkálni. Vagy ha másra gondolt, akkor valami hasonló dolog.

  3. Somi47
    2012. március 20. - 20:03 | #5

    Én nem örülök neki, a legtöbb free to play játékot azért hagytam abba, mert nem a skill vagy szorgalom döntötte el, hogy kinek van jobb/szebb cucca, hanem az anyagi háttér. Ez az első lépés ahhoz, hogy elrontsanak egy játékot. Értem hogy kell a pénz a fejlesztésre, de ez akkora felelőtlenség, miért nem a fejlesztésekért kérnek pénzt kiegek formájában? :’(

    Még az is jobb lenne, hogyha nem lehetne a két valutát átváltani, és a drágakövet csak olyan tartalmakért lehetne elkölteni, amik nem befolyásolják a játékmenetet, pl egy szép páncél statok nélkül amit csak pózolásra lehet használni, vagy ráklónoznia legjobb itemed statját.

    • nathriel01
      2012. március 20. - 20:09 | #6

      Épp ez a lényeg, ha neked tetszik valami a store-ból, egy armor, vagy akár plusz karakterhely, akkor nem kell pénzt költened, elég ha játszol, amivel aranyat szerzel és azon veszel gem-et, amivel megveszed a store-ban, ami kell.

      A dungeon-ökben megszerezhető cuccok nyilván nem lesznek megvásárolhatók, tehát azok megszerezéséhez továbbra is kell majd a skill és szorgalom. Többször mondták már, hogy mikor eléred a maxos szinten/a történet végére érsz, meg lesz a maxos armorod (statilag), azért nem kell majd szenvedni.

    • Ajve
      2012. március 21. - 02:15 | #7

      Pont erről van szó, játékbeli statot nem növelnek ezek a cuccok, első GW-be is csak a skint fizetted meg, így lesz GW2-be is. Lehet maxos armorod (sőt lesz is fillérekért) csak lesz szebb amit drágán megvehetsz vagy összeszedhetsz rá pénzt. Szorgalommal pedig pótolhatod a pénzt amivel meg lehet szerezni a cuccot.
      Ez a legjobb módja annak hogy ingyenes maradjon a játék vagyis havi díjat ne kelljen fizetni.
      Szerintem is a legjobb rendszer amit kaphatunk. Extrákért kell fizetni aki akar majd, többi vagy összeszedi a lét rá vagy megelégszik az egyszerűbbel.

  4. 2012. március 20. - 20:04 | #8

    mondjuk jobban érdekelt volna egy kép a dolgokról amit venni lehet de oké

  5. Almuska
    2012. március 20. - 20:07 | #9

    leegyszerűsítve (ha jól értelmeztem .:
    -Bolt1 : Aukciósház – Cuccok aranyért
    -Bolt2 : Aukciósház – Arany drágakőért vagy fordítva
    -Bolt3 : NPC árulja a cuccokat drágakőért

    • nathriel01
      2012. március 20. - 20:12 | #10

      Nem, a Trading Post-on kereskedsz aranyért, és ott lehet eladni/venni gemeket is. Hogy gemekért hol lehet majd venni a cuccokat, azt nem mondták, talán az egy külön panel lesz, vagy ahogy te is írtad NPC.

      • Bubi
        2012. március 20. - 20:20 | #11

        Szerintem arra utal, hogy első “árucsere” a cuccot goldért, második “árucsere” goldot gemért, harmadik “árucsere” gemet spec. cuccért. :)

      • nathriel01
        2012. március 20. - 20:23 | #12

        Jaa, hát igen, de nem muszáj AH-ból szerezned a goldot. Plusz van még egy tranzakció, pénz drágakőért :)

      • Almuska
        2012. március 20. - 20:35 | #13

        tudom hogy nem csak AH-ból lehet aranyat szerezni x3
        csak a cikkben leírt üzleteket akartam megérteni xd

  6. 2012. március 20. - 20:11 | #14

    Hiába mosolyog, akkor se tetszik.
    Mér nem lehetne egyszerűen kiegeket csinálni és dobozos formában kiadni? Ha a GW1-ben bevált (márpedig 3-at is kiadtak, szóval bevált) akkor itt is befog! (SŐT) Mindig visszafogom sírni azokat a régi szép időket amikor nem szaros DLC-el szúrták ki a szemem hanem szép nagy dobozos kiegekkel kecsegtettek.

    • nathriel01
      2012. március 20. - 20:14 | #15

      Azt felejted el, hogy a gw2-n sokkal többen dolgoztak/nak mint a gw-n, egy kiegészítő sem készül el pillanatok alatt, ha az egy tényleg tartalmas kiegészítő, ami megéri egy kiegészítő árát.

    • 2012. március 20. - 20:16 | #16

      Lesznek kiegek, lesznek dobozos változatok, és DLC-ről se nagyon hallottam GW2 kapcsán még.

      • 2012. március 20. - 20:33 | #17

        Remélem lesz mer bármikor kifizetnék több ezer forintot egy jó kis kiegért. de egy-egy kinézetért, storage-növelőért stb. (én egyszerűen csak hibásan DLC-knek hívom) soha nem fizetnék igazi pénzt.
        Amúgy amit nagyon nem értek az az, hogy miért adhat el játékos drágakövet? Itt rontják el az egész rendszert, ugyanis akinek van pénze az eladja a drágakövét, aranyhoz jut időtöltés, küszködés nélkül és tönkremegy gazdaság.
        Akkor lenne szerintem értelme ha nem játékostól hanem az anettől lehetne venni aranyért drágakövet, és akkor akinek van kövér pénztárcája nem jutna könnyen aranyhoz. Mondogatják hogy nem jó ha a gazdagabbak pénzért előnyt vehetnek, de ha eladhatják aranyért a dollárjukat (gyakorlatilag erről van szó) akkor igenis előnyhöz jutnak! szerintem…

      • nathriel01
        2012. március 20. - 20:39 | #18

        És milyen előnyhöz jutnak az arannyal? PvP-ben semmihez (mindenki egyelnő szinten egyenlő gear-ben van). PvE-ben gear plafon van. Szóval legfeljebb időt spórolnak PvE-ben azzal, hogy mondjuk egyből felrúnázzák a cuccaikat, de PvE-ben az kit érdekel, annak nem a versengés a célja.

        Miért megy tönkre a gazdaság azzal, hogy máshoz kerül az arany? Nem lesz több arany a gazdaságban, mivel csak átkerül egyik játékostól a másikhoz és valószínűleg ő is elfogja költeni azt valamire, amivel megint visszakerül a gazdaságba az arany.

      • 2012. március 20. - 20:50 | #19

        Arra gondolok hogy a pénzes játékosok könnyen, rengeteg aranyhoz jutnak. Könnyen megvesznek bármit a marketplace-ről ha kell feláron és ha van kereslet, akkor felmennek az árak, a csórók meg megszívják, a gazdagok meg vásárolnak kedvükre.

        Amúgy teljesen igazad van abban nem sok előnyhöz tudnak jutni PvP-ben jó rendszer miatt és a PvE-ben meg nem versengés megy, de a marketplace-ben meg kell győznöd mer úgy hiszem hogy ez a drágakő kereskedés player-player között igen is elcseszi. :)

      • nathriel01
        2012. március 20. - 21:03 | #20

        Miért akarna bárki sok pénzt arra költeni, hogy befolyásolja a gazdaságot és sok pénzt keressen? Egy idő után a gear plafon miatt nem tudná mire költeni a pénzét. Tehát gyakorlatilag elköltött egy csomót a saját pénzéből a semmire.

        Plusz még ott van az a dolog is, amit már leírtam, a marketplace globális, vagyis vagy kevés embernek nagyon sok pénzt kell elköltenie, hogy elég aranyat szerezzenek a gazdaság befolyásolásához, vagy sok embernek valamivel kevesebbet. De ha ez megtörténik, akkor már túl sokan lesznek ahhoz, hogy összehangoltan befolyásolhassanak, ami azt eredményezi, hogy egymásnál egyre olcsóbban és olcsóbban fogják árulni a felvásárolt árut, ami árcsökkenést eredményez, vagyis nem nyertek semmit a felvásárlással.

      • monssti
        2012. március 20. - 21:16 | #21

        igazából azért lesz jó mert te tegyük fel 100 Ft-ért veszel 10 drágakövet és mondjuk ez a 10 drágakő már elég hogy vegyél valami csili-vili itemet drágakőért megveszed, de lesz aki nem akar pénzt költeni ilyenekért ezért megveszi pl. aukciós házban vagy valahogy aranyért így megveszi a “csóró”(nem kel csórózni lehet másra költi a pénzét)a csili-vili itemet és mindenki boldog lesz így majd beindul h minimális menyiségekben elkezdik venni az emberek a drágakövet ezáltal aranykereskedelem lesz ami ha úgy nézzük igen csak jó kereskedési lehetőséget fog hozni nagy haszon megszerzéséhez. ==> Mivel valószínűleg lehet majd kisebb menyiségben is vásárolni drágakövet így nagyon sokan fognak venni és kereskedni pár hónap alatt be fog állni az ára és onnét max. csökkenni fog mert sokan akarnak aranyhoz jutni tehát nem sokáig lesz ez annyira nagyon jó dolog.

    • Ajve
      2012. március 21. - 03:09 | #22

      Nem vált be, a kieges modell megbukott, maguk a fejlesztők mondták el.
      Az volt a baj hogy nem tudtak ilyen gyorsan ekkora tartalmat készíteni ami meg is felelt minőségileg nekik. Fél évente egy kieget nem lehet kidobni, ez a modell megbukott.
      Lesz biztos kieg, de nem úgy mint GW esetén, nem ez jelenti az egyik fő bevételi forrást.
      Ez jó mivel nem lesznek nyomás kényszer alatt, lesz bevételük amivel fenn tudják tartani a játékot legalább fejleszteni meg fejleszthetnek még nekik megfelel.

  7. kics
    2012. március 20. - 20:12 | #23

    Legalább nem lesz annyi irritáló gold seller spam és account mókuskodás. Remélem…

    • EMGé
      2012. március 21. - 15:15 | #24

      sajnos lesznek… az úriember, nem említett, okot hogy miért ne lennének.

  8. Mozsi
    2012. március 20. - 20:22 | #25

    Hellosztok!
    Nah látom a vélemények megoszlanak. Szerintem ez a rendszer igenis életképes tud lenni.
    Természetesen felvetődnek benne a kérdések(a fő kérdés az hogy ha vásárolsz pénzért juthatsz e előnyhöz avagy se,ez alatt például pvpben extra sebzés,vagy pveben extra itemek melyek erősebbek a többinél stb)De ha a logikus és megengedett korlátok között maradnak,ez egy elég hasznos dolog.Mert akik sok pénz “belepumpálnak a játékba” avval biztosítják MINDEN játékosnak a további kalandokat a gw2be:) Akik meg sajnálják a szebb cuccot,vagy a extra xp-t,vagy pénzt(arany),gyorsabb fejlődést ,azok jelentem irigyek. Másnak gyorsabban meglesz az ami neked később,vagy több pénze lesz és az aukciós házból azt vesz meg ami neki kell. Viszont az extra pénz tényleg kérdéses,mert ha olyan sok pénz-t belepumpál valaki,felvásárolja az aukciós házat,és mindent tripla áron rak vissza, nagy haszna van,a többi játékostól meg lehúzza az aranyerszényt.(Tanulság,aukciós házból azt kell venni ami tényleg sos,kifarmolod ami alapanyag kell… Neked több idő lesz mint a pénzeseknek,de ha belegondolunk,még mindig jobb,mert akkor jönnek a “kiegészítők”,új sztorik,a játék folytatódik tovább. Szerintem ez a kicsi áldozat igenis megéri:)

    Utóirat: És az én pénztárcám nem bánja megvenni a 826dik kiegészítőt(Lásd wow,ami-t nagy lehúzásnak tartok)

    • nathriel01
      2012. március 20. - 20:26 | #26

      Annyit tennék csak hozzá, hogy a gazdaság globális lesz, nem szerverenként különálló, így meg már elég sok pénzes ember kell, hogy mindent fel tudjanak vásárolni.

    • cover
      2012. március 20. - 20:31 | #27

      A fő kérdésedre a válasz egy egyszerű nem. Egyértelműen kijelentették, hogy semmi olyat nem vehetsz gem-ekből, ami játékbeli előnyhöz juttatna (+ sebzés, +stat, jobb ruha, erősebb képesség, bármi egyéb).

  9. oviom
    2012. március 20. - 20:29 | #28

    Attól nem tartok, hogy a drágakövekkel megszerezhető cuccok a játékmenetet elrontanák, valszeg csak olyan jellegű dolgok lesznek, mint gw 1-ben (hero-, raktár-, karakter- slot, costume, armor skin stb., még a +Exp se durva tekintve, hogy milyen gyors a fejlődés). Én inkább attól tartok, hogy néhány gazdag alak nagyon durván aranyat fog csinálni a drágaköveiből ami nem fog jót tenni a játéknak. Személy szerint annak örülnék, ha lekorlátoznák azt, hogy mennyi drágakövet lehet venni/eladni aranyyal (mittomén monnyuk megvan, hogy max 100 drágakövet lehet, azt naponta ez visszatölt 10-zel).

    • gammarayyy
      2012. március 20. - 21:05 | #29

      Szerintem az arany mint előny a Wv….ááá -ban lesz előny mert ott tudsz venni katapultot várakat fejleszteni de szerintem emiatt nem kell aggódni hamar szét lehet verni 1 katapultot a várakat el lehet foglalni nyilván nagyobb kihívás ha “maxos”‘ a vár.A lényeg az arany más játékosokkal szemben csak itt lesz előnyös de ugyanakkor itt is fog a legkönnyebben elúszni a pénz .

      • nathriel01
        2012. március 20. - 21:08 | #30

        Plusz a katapultokhoz és fejlesztésekhez supply is kell, amit nem lehet pénzért venni, azért játszani kell.

      • EMGé
        2012. március 21. - 15:18 | #31

        nincsenek frakciók, így a nagy számok törvénye szerint, nagyjából hasonló puccos játékos lesz a szervereken /kivéve a kelet európai szerókat :D /

  10. rynraughrriddrn
    2012. március 20. - 20:30 | #32

    Igen, nos az ilyen, pénzes rendszereket kevesen kedvelik, viszont úgy gondolom, hogy nem lépték túl azt a bizonyos határt. És ha belegondolok, engem egyáltalán nem fog zavarni az, ha pár “pénzes gyerek” belefektet egy kis pénzt a játékba. Ha hátrány ez számunkra, ha nem, a Net az, akitől nem fogom sajnálni a pénzt. Az árak azok, amikre még kíváncsi vagyok. Am még mindig jobb így, mint havidíjjal. :P

  11. Kobak
    2012. március 20. - 20:35 | #33

    Nem tetszik, mint egy tört verziós MMORPG, ha értitek mire gondolok… (*tauri vagy bármely más ilyesféle) itt sem nyerhetsz semmi előnyt, de még is megkaphatsz olyan dolgokat amiket más nem. Meg fogom venni a játékot, jelen állás szerint, de ez nekem nem tetszik

    • nathriel01
      2012. március 20. - 20:42 | #34

      Magyarázd meg mi az, hogy olyan dolgokat kaphatsz meg, amit más nem! Ha te nem tudod megvenni ami akarsz igazi pénzzel, akkor, ugyanúgy mint bármely ingame felszerelést, tárgyat, megveheted a gem-et, amivel kiválthatod azt, ami kell neked. Épp ez a szép a rendszerben, hogy pénz költése nélkül juthatsz hozzá a store-ban lévő dolgokhoz.

      • Kobak
        2012. március 20. - 21:06 | #35

        Újra átolvastam és átgondoltam a cikket. Kicsit félreértelmeztem. Hirtemen ahogy elolvastam egyből arra gondoltam hogy pénzért meg lehet szerezni bármilyen “epic” felszerelést amit csak nehezen, sok óra játék után lehetne megszerezni. De ha csak külső páncélfestésről és karakter slotokról van szó, akkor nem rossz pénzforrás, hiszen senkit nem juttat játékon belüli előnyökhöz.

      • Ajve
        2012. március 21. - 03:15 | #36

        Nem lesz GW2-be “epic” felszerelés a szó szoros értelmében, vagyis statban semmiben nem fog eltérni egy azonos szintű de teljesen átlagos cucctól. Magyarul csak a kinézetet vagyis a skint fizeted meg GW2-ben.

  12. 2012. március 20. - 20:36 | #37

    Ez a rendszer nagyon jó lesz. Nézzük a tényeket.
    Előnyök:
    Valószínű kevés lesz a kínai köcsögfarmer/goldárús.
    Te szegény Magyar, akinek a forintja mindjárt bedől tudsz vásárolni ingame pénzért mikrotranzakciós pontokat. Nem tudom ki hogy van vele, én GW1-ben ezt szívesen látnám most, mert 1-2 ruhát szívesen megvennék, és pénzem mint a tenger.
    Te gazdag magyar annyi pénzt költesz a gamera amennyit csak akarsz és legálisan vehetsz ingame goldot.
    Ha a kiegek/DLC-k netán a mikrotranzakciós rendszerben jönnének ki (amit kétlek) akkor ingyen pénz nélkül hozzá tudsz majd jutni (már ha van elég ingame pénzed)

    Hátrányok:
    Egy sem jut eszembe. (Aki azzal jön, hogy pedig de, mert a player tud goldot venni, az nem indok, mert a player akkor nem az Anettöl vesz goldot hanem a kinaitól.)

    Aki GW1-ezik az már nagyjából tudja mi lesz a GW2 storeban. Az tudja, hogy nem lesznek előnyt jelentő megvásárolható cuccok, csak kényelemteremtők.

    BTW jelenleg a Gw2-höz legközelebb álló game a Star Trek Online. Tökig van GW2 elemekkel a játék lv1-töl kezdödiken át az ilyen tipusu mikrotranzakcion keresztül a mobok szintje hozzád igazodikig (tehát fölöslegesen farmolod az exp-t.)

  13. Gandarel
    2012. március 20. - 20:40 | #38

    Én bízok bennük, GW1-ben is eltalálták a határt amit még bőven lehet árulni és nem borít föl semmit. Ez még fairebben néz ki. :)

  14. Eleghal
    2012. március 20. - 20:50 | #39

    Lássuk jól értem e: -drágaköveket lehet venni valós pénzért
    – drágakövet lehet venni in game aranyért

    Kérdés: Mi állítja meg a kici kínait hogy farmoljon 1 millió aranyat és vegyen fél kiló drágakövet?
    Aztán rám ír a chaten hogy: van occo drágakő Anetnél 1 dollár/db, nálam meg 50 cent/db.

    remélem rosszul értelmeztem:))

    • nathriel01
      2012. március 20. - 20:55 | #40

      A posztból nekem az jött le, hogy gemet csak a trade poston keresztül tudsz venni goldért, illetve valamilyen felülten pénzért. Nem látom módját annak, hogyan lehetne átadni, ha te máshol fizetsz. A posztban például nem említették, hogy a levelező rendszeren keresztül lehetne-e küldeni, így feltételezem nem lehet. Tehát nem tudná neked átadni a pici kínai a gemet.

      • Bubi
        2012. március 20. - 20:59 | #41

        1 bronz cseréje 1 gemért, plusz 50 cent utalva?
        Amennyiben pl. 1 gold lenne 1 gem, még mindig megéri..^^

        Más kérdés, hogy Anet az ilyenekre lecsap-e, mint gemárus, avagy “a haverom, csak segítek neki” felkiáltás mentőöv-e..^^

      • nathriel01
        2012. március 20. - 21:06 | #42

        Csakhogy ezt is trade poszton keresztül lehet intézni, vagyis mindenki látja, amikor a kínai kiteszi egy broznért a gemet. Te megkockáztatnád, hogy valaki előbb veszi észre és kiveszi előtted?

      • Bubi
        2012. március 20. - 21:13 | #43

        Ez a része kimaradt, még gw1-es trade-ablak él szemeim előtt…^^

        Ellenben ha így van, akkor ismerősök egymással levélben fognak cserélni, ha áron alul akarnak üzletelni? Másik accnak levélben kell átküldeni a tárgyakat? Habár “biztonságos”, fura megoldás lenne..^^

        Avagy félreértem, és csak a gemeket nem lehet “a régi módszerrel” árulni?

      • nathriel01
        2012. március 20. - 21:20 | #44

        Jelenleg nincs szemtől-szemben trade mint gw-ben, mindent postán kell küldeni.

    • 2012. március 20. - 21:01 | #45

      Mivel a drágakövet valaki A.Nettől vette, ezért biztos, hogy ezzel A.Net is jól jár. Az, hogy a kínai farmolt egy rakat időt és vett drágakövet amit aztán rád sóz… ezt megteheti arannyal is amit aztán vagy drágakőre cserélsz, vagy nem. De mindenképp A.Net-nek fizetett valaki azért, hogy ez a drágakő forgalomba kerüljön.

  15. Bubi
    2012. március 20. - 20:50 | #46

    “Alapos” átgondolás után:
    Tehát ha akarok plusz karakter helyeket, akkor sokat játszok, sok goldot beleölök gemekbe, és “végtelen sok” karakter helyem lehet, valós pénz költése nélkül? Amennyiben jól értem, nem rossz ez, a végén még nem fogok költeni rájuk? xD

  16. Mozsi
    2012. március 20. - 20:51 | #47

    Oviom ez egy elég jó ötletnek tűnik tőled:) Ehhez tényleg grat,erre nem is gondoltam pedig egyszerű és nagyszerű! De viszont tuti hogy nem lesz ilyen:D gw2 gyártóinak az a “biznisz” hogy minél több van beleforgatva,nem érdekük korlátozni a pénz befolyását,ez olyan mintha azt mondanám egy család egy nap 1 kiló kenyeret vehet a pékségembe(elég valószerűtlen)Örülök ha bejönnek és megveszik az 5 kilót:D De az ötlet tartom hogy jó, de szerintem megvalósíthatatlan.

  17. loachlan
    2012. március 20. - 21:35 | #48

    Azt szeretném kérdezni, hogy a Drágaköveket aranyárt játékostól vagy NPC től lehet venni?

    • nathriel01
      2012. március 20. - 21:37 | #49

      Játékosoktól.

  18. 2012. március 20. - 21:38 | #50

    A kínai farmos gemes dologhoz nekem az a gondolatom, hogy szerintem a Gem playerek közt nem tradelhető. Az NPC nél fix ára van(vagy fix alja-teteje) adásra, vételre és ezáltal eléggé szabályozó hatást tud kelteni.
    Npc-n keresztül lehet csak adni venni, így ki van küszöbölve a “kifarmolok sok aranyat veszek gemet és eladom ANet árai alatt” teória.

    • 2012. március 20. - 21:48 | #51

      A player-player trading post is épülhet erre az elvre, berakhatsz gemet a tradepostba, de csak egy bizonyos alsó felső határ közötti áron.

  19. DrEmettBrown
    2012. március 20. - 21:46 | #52

    “Szintén vehessenek maguknak account szolgáltatásokat és különböző dolgokat, mellyel időt spórolhatnak.” – Olyan szar lesz a játék, hogy valaki is időt akar spórolni azzal hogy megvegyen egy dolgot ?

    “Ha szeretnél valami tárgyat játékon belül, vagy valami mikrotranzakciót, két módon szerezheted meg: játszhatsz, hogy összegyűjtsed a szükséges aranymennyiséget, vagy a pénzeden vehetsz drágaköveket.” – Köszönjük, de ebből nem kérünk kedves “kereskedő” barátunk.

    • Bubi
      2012. március 20. - 21:56 | #53

      1: Ha én csak WvW-ni szeretnék, és költök arra, hogy gyorsabban szerezzek xp-t, ezáltal kevesebbet kell “szenvednem” azzal, hogy még nem vagyok teljes értékű maxszintes, avagy sajnos nincs annyi idő, játszani, hogy a normál tempó megfeleljen az igényeimnek, attól ez még nem jelenti azt, hogy szar a játék.
      Avagy ha mindig van nálunk kéznél egy storage, nem kell elfutni/teleportálni a városban lévőhöz, azzal jelentős mennyiségű időt tud az ember megspórolni kalandozás közben, ami talán nem számít a napi 48 órát játszóknak, de az 1-2-t játszóknak igen.

      2: Farmolhatsz, vagy veszel valós pénzen gemet, amit eladsz játékosnak, annyiért, amennyiért sikerül, annyi idő alatt, amennyi alatt sikerül. Nem azt jelenti, hogy a x dollárért vett gemed y aranyat ér, hanem a lehetőséget, hogy kaphatsz érte y-t, ha ügyes vagy, de lehet, hogy be kell érned y/2-vel, a piactól függően. Avagy az előnyt nem jelentő, csak gemért vehető dolgoknál neked nem kell arra várnod/farmolnod, hogy megszerezd a szükséges mennyiséget, hanem z dollárért megveszed, ezzel elérve ugyanazt, mint a többiek,csak gyorsabban.

  20. Mozsi
    2012. március 20. - 22:07 | #54

    Az a baj erről vitatkozhatnánk reggeltől estig… De nem jutsz előrébb. Valakinek ez tetszik valakinek az tetszik. Holnap fekete vagy fehér polót vegyenek fel az emberek?(Valaki fehéret valaki feketét vesz fel..) Akinek ez annyira szívbeszúrás anet-től logikus nem veszi meg a játékot és pont. Akinek megfelel játszik vele,és vannak a házsártos idős bácsik akik szidják a rendszert de még is játszani fognak:D

    Utóirat: off topic,de nekem a szívem ügye a faji képességek lesznek, én attól félek hogy fog működni… Én special nem tennék egy mmorpgbe se faji képességet,az is unbalance-ot okoz,csak sajnos ez hagyomány már… (Lásd wow-ba volt régebben a hardcore undeadek,akár priest,warrior,rugoue vagy human) Itt special a charr-t tudnám elképzelni +egy másik faj.
    Habár gw1el nem játszottam,de a kettő nagyon megfogott!!:) Csak ettől félek. Én is idős házsártos idős bácsi leszek :D

    • Bubi
      2012. március 20. - 22:14 | #55

      Házsártos bácsik klánja lesz? Mert akkor jövök :P

      Azt nyilatkozták, hogy a faji skillek gyengébbek lesznek az “ugyanazt” adó “kaszt” skilleknél, tehát elvileg unbalancet nem okozhat ^^

    • szabovagyok
      2012. március 20. - 22:43 | #56

      Sőt, mintha egy cikkben említették volna, hogy standard pvp-ben nem is lehetne használni faji skilleket . . de ez nem biztos, csak valami ilyesmi ugrott be, ahogy olvastam a kommentet

      • 2012. március 20. - 23:21 | #57

        Igen ezt én is olvastam valahol, hogy PVP-n nem tudsz használni faji skilleket.

  21. Degnar
    2012. március 20. - 23:09 | #58

    Sziasztok, egy kérdés.. szerintetek ez a rendszer nem fog grindelésre ösztönözni? Hogy minél több goldot összegrindelj, hogy aztán átváltsad gemekre, amikből aztán pimpelheted magad?

    • Endrosz
      2012. március 20. - 23:12 | #59

      LOL, rengeteg ember van, akit nem kell grindelésre ösztönözni, csinálják maguktól. Most legalább több értelme lesz…

      Aki pimpelni akar, az pedig mostantól kezdve választhat: valódi pénzt vagy játékbelit akar fizetni. Eddig nem volt választásod!

    • Gandarel
      2012. március 21. - 15:50 | #60

      Előnyhöz úgysem juthatsz. Grindelés, jól hallottam? WOW ARRA –>

  22. Scip
    2012. március 20. - 23:18 | #61
  23. Soner
    2012. március 20. - 23:37 | #62

    Ez a rendszer nagyon jó!
    Hasonló rendszer megy sztem wow taurin is:)
    Ami benne a lényeg ,hogy ha valami nagyon megtetszik storebol,akkor az neked is elérhetővé válik azzal,hogy játékpénzből veszel drágakövet.Így csak rajtad múlik az,h neked meg ér e annyit h farmolj? érte.És ahogy Endrosz is írta,eddig nem volt választásod ,ha kellett vmi csak valódi pénzért juthattál hozzá,itt viszont ugyan az elérhetővé válik neked is mint annak aki fizet érte, ráadásul TELJESEN INGYEN.

    • Arallion
      2012. március 21. - 01:03 | #63

      Ami a taurin megy, az a gold-kredit csere nem biztonságos, rengeteg az átverés ott azokkal kapcsolatban, sőt ott a karaktercserék meg -lopkodások is mennek ezerrel, itt hál istennek semmi ilyesmi nem lesz. Sajnos a cikkből nem derül ki egyértelműen, hogy is fog ez zajlani, de a trading poston keresztüli viszonylag biztonságosnak néz ki, nincs meg a veszély hogy átküldöm a gem-et a másiknak , ő meg meglép vele gold átadása nélkül, vagy fordítva. Gondolom Anet-esek megoldják, nekik is érdekül hogy ne tudják átverni egymást a játékosok.

  24. chuckygwzik
    2012. március 21. - 05:59 | #64

    Hát az elveik kezdenek a feledésbe merülni …
    Van bőr képükön :) Játékot megveszed és más játékok butikját megszégyenítő módon butikosak lesznek. Kari szlotot kinézetet, név váltást stb stb nem nagyon lehetett eddig venni sehol butikban, pedig ezek motiválják legfőképp a játékosokat.

    Hát én az elveiket a mérleg egyik oldalára raknám semmiképp azonosra a butik rendszerrel. Igaz nem havidíjasak, de ez annál sokkal jobb. Sokkal több zsetont szednek be. Más butikos rendszer ennél szerényebb butikos hozzáállással megél. Ezek meg még butikos rendszer mellett megvetetik veled a játékot. Reméljük itt megállnak és nem lesz lehúzós a butik mint a többi ilyen gaméban.

    Előnyök? Azt meg senki most még senki nem látja át milyen előnyökkel jár az gem -> arany a mi rovásunkra. Majd kiderül, csak ne csesszék el!

    • Shantey
      2012. március 21. - 10:28 | #65

      Ennek a megoldásnak szerintem annyi csak az előnye, hogy aki nem akar (vagy csak nem tud) a zsebébe nyúlni pár gemért, az ingame goldért is elérheti így az “extra tartalmakat”. A gemet meg valakinek így is úgy is meg kell venni az Anet-től.
      De hogy maga a rendszer mennyire lesz működő képes, az majd elválik. Elsőre viszont számomra egész szimpatikus.

      “Ezek meg még butikos rendszer mellett megvetetik veled a játékot.”
      Ezt nem igazán értem. Item shop dolgai egyáltalán nem kötelezőek, ráadásul aranyért is megvehető valódi valuta helyett.

  25. Endrosz
    2012. március 21. - 09:02 | #66

    Valakinek kimoderáltam innen egy politikai töltetű kommentjét. Kérlek, hagyjátok az ajtón kívül az ilyesmit. :)

  26. Turist
    2012. március 21. - 12:20 | #67

    Előre elnézést kérek, nem olvastam végig az összes hozzászólást, lehet volt róla szó.

    Én játszottam ilyen rendszerrel, de egy valami nem tetszett benne:
    Ha van egy tárgy amit csak nagyon hosszú idő után lehet megszerezni (nagyon ritka vagy erős boss adja), azt szimplán pénzen meglehet majd venni a brókerben. Mert ugye drágakőért vesz aranyat majd azzal megveszi.
    Az illető megteszi ezt több tárgyal is, ezután olyan felszerelésre tesz szert amit szimpla játékkal szinte lehetetlen megszerezni.
    Mindezt úgy hogy játszott 1 napot a játékkal.

    • 2012. március 21. - 12:24 | #68

      A 80as szintü armorok között erőben NINCS különbség,ezért hátrányt nem jelent max annyit ha nagyon elvetemült vagy h éjszaka alvás elött elhullajtasz pár könnycseppet mert nincs kék lebegő kristály a vállad fölött.
      Tehát csak kozmetikai(pft) előnyt jelent más számára az ingame shopban vásárolt dolog:)

      • eldaron
        2012. március 21. - 15:21 | #69

        “A 80as szintü armorok között erőben NINCS különbség”

        Ezt konkrétan kijelentették, vagy csak gw1 alapján feltételezed( és még páran)? srry a tudatlanságomért.

      • nathriel01
        2012. március 21. - 15:29 | #70

        Igen, ezt mondták. Van egy max szint, aminél nincs jobb armor és fegyver statilag, legfeljebb más felosztásban vannak a statok a különböző armorokon és fegyvereken.

    • nathriel01
      2012. március 21. - 12:29 | #71

      Valamint a dungeon-ökhöz tartozó armor és fegyver szetteket csak tokenből lehet kiváltani, amit a dungeon végi boss halála után kapsz. Ezeket az armorokat goldért nem lehet megvásárolni, tehát ehhez kell a teljesítmény. A ritka droppokhoz meg amúgy is általában csak szerencse kell.

      • Ajve
        2012. március 21. - 23:33 | #72

        És ezek karihoz lesznek kötve? (armor gondolom de fegyver?) Mert akkor beváltja a tokent és eladja pézért a tárgyat.

      • nathriel01
        2012. március 22. - 10:32 | #73

        Azt nem tudom, nem találtam róla sehol sem infót.

  27. Tanus
    2012. március 21. - 12:32 | #74

    Huh elég sok a rizsa, meg a ‘vihar a biliben’ effekt a kommentek között. Én csak annyit fűznék ehhez a cikkhez, hogy talán a lehető legjobb, leginkább felhasználó barátibb rendszert fogjuk megkapni ezzel (is). Le a kalappal!

  28. Mazsola
    2012. március 21. - 13:15 | #76

    Ren Aoyaka :
    BTW jelenleg a Gw2-höz legközelebb álló game a Star Trek Online. Tökig van GW2 elemekkel a játék lv1-töl kezdödiken át az ilyen tipusu mikrotranzakcion keresztül a mobok szintje hozzád igazodikig (tehát fölöslegesen farmolod az exp-t.)

    A STO nagyon jó hasonlat. Ott is így oldották meg az átállást havidíjasról ingyenesre. Talán annyi a különbség hogy ott úgy működik mintha karma pontokért vehetnél gemet.

    Ez egy átgondolt és jól működő rendszer. Vegyük át hány résztvevője van. Egyszer van Anet aki értékesít, van fizető játékos (kiskereskedő?!) és van nem fizető játékos (vásárló?!). Gyakorlatilag a dolgok nagy része a nem fizető játékosnál köt ki előbb-utóbb. Fizető játékos csupán átváltja nekünk a pénzünket olyan valutára amit Anet is elfogad. Ennek a rendszernek úgy kell kinézni hogy mindenki élvezze az előnyét, ismétlem MINDENKI, nem csak egy a három résztvevőből.

    Ha nem vehetnél gemet akkor úgy vennéd meg a csecse skint hogy ráhúzzak valami csöves itemre és azért adsz ki egy csomó goldot. Anettől ugyan úgy fogyna a gem. Fizető játékosnak ugyan úgy jönne a gold. És nem fizető játékos? Na ez az…

  29. EMGé
    2012. március 21. - 15:11 | #77

    Ha megengeditek megpróbálom érthetően elmagyarázni a rendszer működését, hogy ez miért BAROMI jó. A magam módján…

    Példa: Pistike 100 dollárér vesz követ amiből bevásárol, aranyat. Legyél te Bélus, van P. akinek kell bőr/fa/szőr/akármi (kereslet). Te B. duplán kereshetsz ha ügyes vagy anélkül, hogy 1 fillért is kiadnál a pénztárcádból. Ennek a módja: Bélus (te) szeret instázni, malacot/farkast/bölényt ölni… megnyúzza alapanyagot szerez… Bélus 1-2-3-4-x ugyan ezt teszi, kialakul a kínálat. A Erre Pistike 1-2-3-4-x és Bélus 1-2-3-4-x elbattyog az “AH” ba és vásárol aranyért. Ezen Bélusok keresnek aranyat. Ezt az aranyat nem tudod elsikkasztani: közvetve vagy közvetlenül vissza fog kerülni a gazdaságba, vagy az accountodon marad. Így: vásárolsz a többi Bélustól (akik kifarmolták a terméket) akik ugyan így tesznek majd, vagy eladod az aranyad drágakőér egy Pistikének.

    Ez a rendszer azért trükkös mert a körforgásból az arany 1 módon kerülhet ki, elköltöd NPC-nél, viszont 1 módon is kerülhet be: Bélus 1-2-3-4-x (te, aki nem költ fillért sem) kifarmolja akárhonnan. Ez a rendszer még azért is trükkös, mert az egyensúlyt, egy bizonyos kereslet felett, CSAK a kínálat határozza meg. Érthetően: aki pénzért követ vesz, amiből aranyat csinál az nem fog terméket előállítani, így a rendszer egyensúlyába igen kis mértékben képes beleszólni. Ezzel a rendszerrel az Okos Béluskák és az Anet jár jól, Pistikék pedig időt spórolnak és kifizetik részben helyettünk a fejlesztés költségeit :D

    Ez egy TÖKÉLETES rendszer, és mint tudjátok elég kritikus vagyok :D

    Off: valódi életünk pénzpiaca, ha így működne, akkor nem lenne válság, mivel nem lenne infláció és közbülső pénzkibocsátás ismeretlen forrásból.

    u.i.: sértődéseket elkerülendő, a fenti nevek említésekor senkit nem szerettem volna megbántani :D

    • EMGé
      2012. március 21. - 15:22 | #78

      Bubi írta feljebb, hogy ezzel a rendszerrel megint csak a csórik járnak jól: +slot karakter kell? fillért nem kell költened, csak okosan kereskedned /cápázás, kartellezés/ és sokat játszanod /farm/

  30. 2012. március 21. - 16:02 | #79

    Kiváncsi lennék valamire.

    Én nem játszottam GW1-el, ezért is teszem fel a kérdést.
    Tegyük fel ugye egy fillért se költök a játékban, hanem goldot váltok drágakőre.

    Volt olyan az első részben hogy a kieget meglehetett venni a “Store”-ban ?
    Jó lenne mert kb egy teljes értékű kieg (wow-ból kiindulva legalább 10-12 ezer Ft).

    Vagy ha nem volt ilyen , akkor ti láttok esélyt erre?

    • 2012. március 21. - 16:28 | #80

      az ingame storeba ott voltak a kiegek de mivel ott csak pénzel lehetet fizetni ilyen drágaköves cuccrol szo se volt ezért nem tudom itt hogy lesz mindenesetre a helyükbe én nem raknám be ingame boltba a kieget mert akkor pénztöl esnek el ha drágakővel is meg lehet venni

    • Gandarel
      2012. március 21. - 16:30 | #81

      Meglehetett venni az összes részt a store-ben, de ekkor még nem voltak gem-ek. És szerintem ittis meglehet majd venni store-ben a kiegeket csak nem gemekért. Semmi esélyt nem látok rá mivel ez a tényleges bevételi forrásuk.

      • nathriel01
        2012. március 21. - 16:31 | #82

        Gemekért is pénzzel fizetnek. Aki goldért vesz gemet, nos, azt a gemet is megvette valaki.

      • 2012. március 21. - 17:48 | #83

        igazad van ezt hirtelen nem gondoltam át

      • Gandarel
        2012. március 21. - 18:00 | #84

        nath szerintem akkorsem fognak ilyet csinálni. Fogadok rá

  31. 2012. március 21. - 18:46 | #85

    Ok, szóval vagy gürizek a jobb cuccokért vagy meg veszem a GEM-et és azt felhasználom. Oké. Szóval, ha gürizek, akkor kitől veszek GEM-et? És ha játékostól veszem… az miért jó Anetnek?

    • 2012. március 21. - 18:49 | #86

      Mert a gemet valakinek így is úgy is meg kell venni, mit nem lehet ezen érteni??

    • 2012. március 21. - 22:33 | #87

      Például Pistikének kell egy jó cucc, mert nincs ideje kedve megszerezni szenvedni érte.
      Valódi pénzből vesz drágakövet ugye.

      Másik szereplő mondjuk Gáborka, aki szeret szakmázni meg instázni.
      Pl. egy ritka receptet felfedez , ami alig van szerón pár embernek, vagy instázik és már olyan cucc esett ki neki ami már meg van akkor felrakja a aukciósházba goldért ugye bár.
      És tegyük fel Gáborka store-ban lévő cuccokat szeretne magának, ezért a leendő aranyból drágakövet szeretne venni.

      Pistike meg ugye aranyat szeretne ,ezért a drágakövet elcseréli aranyra.

      Pistike jól járt mert aranyból megvette azt a cuccot amit szeretett volna, Gábor pedig az eladásból jött aranyból drágakövet vesz , amivel majd a store-ban fizet.

      És a drágakő visszakerült a játékba. Majd jön az újabb Pistike és vesz megint drágakövet.

    • Ajve
      2012. március 21. - 23:18 | #88

      Nem jobb cuccokért. GW2-ben is ugyan olyan rendszer lesz mint az első GW-ben. Potom pénz lesz beszerezned maxos cuccokat sőt meg is lesznek mire játék végére érsz (80-as szintet eléred). Jobb cuccokat nem kell venned mert neked is ugyan olyan jók lesznek tulajdonság alapján.

  1. Nincs visszakövetés.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Módosítás )

Twitter kép

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Módosítás )

Facebook kép

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 477 követőhöz

%d bloggers like this: