Kezdőlap > Általános cikkek, Guild Wars 2 játékmenet, Videók a játékról > Mai sajtómerítés (PC Gamer, IGN, Ten Ton Hammer, GameSpot)

Mai sajtómerítés (PC Gamer, IGN, Ten Ton Hammer, GameSpot)

Guild Wars 2 beta: All your questions answered @ PC Gamer

Nagyon hosszú cikk, rengeteg témát veséz ki. Bevallottan kritikus szemlélettel írták, ellenpontozni akarták a sok dicséretet (ami persze lehet megérdemelt).  Ex-WoW játékosoknak nagyon ajánlom, az egyik szerkesztő, Josh, kifejezetten ilyen szemmel fogadta az élményeket. A cikk utáni kommentekben is válaszoltak az ott feltett kérdésekre!

16. Milyen a játék összehasonlítva WoW-val, TOR-ral, és Rifttel? 

Josh: Ez aztán a beugratós kérdés. Még többet kell látnom belőle, hogy közvetlen összehasonlítást tehessek, de azt bizton állíthatom, hogy az említett játékok sok erősségét hozza a GW2. Vannak benne instákkal előadott történetek, mint a TOR-ban, amelyekben szerepjátszani lehet (bár sokkal, sokkal kevesebb van belőlük, mint TOR-ban, ahol lépten-nyomon belebotlasz ezekbe). Vannak benne dinamikus események, mint a Rift névadó inváziói, és vannak benne “mellékvágányok” meg open world PvP, mint WoW-ban induláskor. Az igazán nagy különbség leginkább a harcrendszerben tapasztalható (különösen a fegyverváltás és a vízalatti harc), az eseményalapú questrendszer, és a grandiózus PvP tartalom, ami fallal elválasztja várja azokat, és csak azokat, akiket érdekel.


Gameplay >Story @ IGN

A cikk szerzője nagyon élvezte az SW:TOR részletgazdag, dögösen előadott egyéni sztoriját, és ezen a vonalon szerinte TOR >> GW2. Viszont a játékmenetben a skillrendszer, skillhasználat, spontán együttműködés teljesen lenyűgözte.

Ahogy a Guild Wars 2 a skilleket kezeli, az teljesen elüt a zsáner összes többi játékától.  A legtöbb MMO-ban az “eposzi” harcok igazából csak annyiról szólnak, hogy mikor kell a 7-est vagy a 4-est megnyomni a hotbaron, egyébként meg csak püfölni kell az auto-attack gombját. Itt alkalmazkodni kell a harc körülményeihez, fegyvert kell váltani, helyezkedni, hogy betalálj a brutális skilleddel,  és aktívan dodge-olni mások támadásait. Guild Wars 2-ben nem fátyolos tekintettel harcolok; pislantás nélkül nézem a képet, mert fókuszálást, a legteljesebb figyelmemet igényli.

Verdikt, visszautalva a cikk címére:

A Guild Wars nem a sztorijával fogott meg, de nincs is szüksége rá. (…) Végső soron a kellemes játékmenet hosszabb élettartamot nyújt egy játéknak, mint a sztori, és ezért a Guild Wars 2-höz vissza fogok térni azután is, hogy a [TOR-beli] fejvadászom történetének élménye beleveszett az agyam egyik  messzi, messzi zugába.

Press Beta Impressions pt. 1 @ TTH

A cikk szerzője, Sardu, lábujjhegytől fülcimpáig GW2 fanboi, ő viszi a NecroBator nevű nekró-fil oldalt is. Tárgyilagosságot nem várhattunk, viszont részletekbe menő, értő kommentárt kaptunk tőle — ez még csak az első rész! Egy videómelléklet is van a cikkben, ami az explorer-típusú játékosok szívét fogja megdobogtatni,  és a nemrégiben bejelentett titkos zugok-kincsek (exploration challenge, hidden treasures) egyikét mutatja be.

Sardu megvilágosodott, és egyszerű választ képes adni, az élet, a világmindenség, meg minden kérdésére

Now Playing Guild Wars 2: Humans and Norns @ GameSpot

25 perces montázs, szerkesztői kommentárral. Érdekessége, hogy 2 karakterről beszélnek párhuzamosan. A kommentár főleg azoknak szól, akik nem ismerik a GW2-t, teljesen friss és tudatlan szemmel értékelik a játékot. Mint oly sok más új husit, az ember karakterrel játszó szerkesztőt is lenyűgözte Divinity’s Reach, az emberek fővárosa. Dicsérik, hogy PvE-ben nincsenek versenyhelyzetek, hanem mindenkivel érdemes együttműködni, akibe belebotlasz.

  1. Goor
    2012. február 24. - 10:40 | #1

    Így első olvasatra még a “negatív” kritika se volt negatív… legfeljebb azt mondta, kicsit több a sztori a másik játékban. Eddig talán wow votl az utolsó olyan játék ahol ennyire nem lehtetett rosszat olvasni róla indulás előtt/kor.

  2. 2012. február 24. - 11:30 | #2

    Itt valami nagyon eredeti dolog fog megjelenni, ami szerintem kicsit át is fogja formálni az MMO piacot….

  3. 2012. február 24. - 12:15 | #4

    “Vannak benne instákkal előadott történetek, mint a TOR-ban, amelyekben szerepjátszani lehet (bár sokkal, sokkal kevesebb van belőlük, mint TOR-ban, ahol lépten-nyomon belebotlasz ezekbe).”

    A TOR instáiról azt kell tudni, hogy az első, PR instában, amit sokat mutogattak, valóban sok párbeszéd van, de aztán a többiben 2-3 alkalommal állsz meg pár mondat erejéig, de azoknak is egy része csak annyi hogy egy számítógépen be kell pötyögnöd valamit… Szóval ezen a lépten-nyomonon azért felnevettem. Ha GW2-ben ennél kevesebb párbeszéd van az instákban, akkor nincs is.

  4. Killer
    2012. február 24. - 13:01 | #5

    Szánalmas troll. Ezerszer jobb trollokat ismerek.
    Amúgy ez nem is igazi kritika, ez a tipikus tahó troll.
    Sajnálom ,hogy van ideje ilyenekre. :D Kis 12 éves vagy vki 12 éves aggyal. ^^

  5. Killer
    2012. február 24. - 13:03 | #6

    Oh ,rossz cikk na mind1 a troll videót kommenteltem .. volna.

    Ehhez hozzáfűzve meg kíváncsian várom, remélem bétára kapok keyt.

    • LiFeBoNd
      2012. február 24. - 13:37 | #7

      én is várom hogy kapjak keyt. 3 an vagyunk testvérek, mind3an jelentkeztünk és reménykedünk hogy valameikünk kap 1 béta keyt, és akkor máris 3 an tudunk játszani 1 accounton :))

      • EMGé
        2012. február 24. - 14:00 | #8

        Szalagcím pár nappal később: “Testvér gyilkosság Küküllőrekettyén! Videójátékon vesztek össze a fiúk!” :D

      • gwfan21
        2012. február 24. - 19:05 | #9

        Viccelsz? El se mondhatjátok egymásnak, hogy bekerültetek…. :D

  6. 2012. február 24. - 17:05 | #10

    Ehhez a TOR témához annyit tudnék hozzáfűzni, hogy habár én hangsúlyozom NEM játszottam vele, elég sok anyagot néztem róla és olvastam is pár cikket. Amit én láttam az az, hogy egy nagyszerű történet, mellé egy közepes, sablonos MMO játékmenet és harcrendszer. Ez mind szép és jó egy RPG-nek, de nem egy MMO-nak… Nekem az jött le az egészből, hogy a Bioware fogott egy rpg-t, hozzácsapott egy közepes pvp-t meg egy-két apróbb MMO elemet, aztán ennyi volt, ma már ez kevés. Véleményem szerint csinálniuk kellett volna egy Kotor 3-at azt jóvan, de, hogy még havidíjat is kérjenek érte… UFF

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

You are commenting using your Twitter account. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

You are commenting using your Facebook account. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

You are commenting using your Google+ account. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 829 követőhöz

%d blogger ezt szereti: