Kezdőlap > Blog > Eric Flannum hozzászólások – GW2Guru

Eric Flannum hozzászólások – GW2Guru

Mint tudjátok, a Guild Wars 2-nek egyenlőre nincsen hivatalos fóruma (azért írtam, hogy egyenlőre, mert körülbelül 5 hónapja indult el a Guild Wars support fóruma, ezzel valószínűleg tesztelni szeretnék, hogyan működhetne jól egy fórum, majd a GW2-nél). Emiatt az Arenanet-es lányok és fiúk a legnagyobb GW2 fórumot, a gw2guru-t figyelik és néha hozzá is szólnak a témákhoz. Az utóbbi időkben főleg Eric Flannum, játék tervező, ír a legtöbbet. Többnyire különféle félreértéseket tisztáz, illetve tovább húzza a hírre éhes rajongók idegeit.

Ebben a posztban összegyűjtöttem Szeptembertől kezdve a hozzászólásait (egy-kettőt kihagytam, mivel nem tartalmaztak lényeges információt), mivel van köztük pár érdekes. A ‘Tovább’ után olvashatjátok majd az angol nyelvű hozzászólásokat, mellettük a megírás dátumával, és azok fordításait, kiegészítve egy kis magyarázattal, mivel a hozzászólások többsége önmagában nem teljesen érthető, így egy kis magyarázatot fogok adni arra, hogy milyen témában, mire válaszolva írta Eric azt, amit.

Wanted to clarify something since I see this bit of misinformation quite a bit. We released Nightfall in late October of 2006, at this time we were actively developing the next GW1campaign which was called Utopia. We decided early in 2007 to stop Utopia development and start both GW2 and Guild Wars:Eye of the North development. We announced this almost as soon as we made the decision and in fact had a very small team laying the groundwork for GW2 while the vast majority of the company worked on Eye of the North. It wasn’t until EotN shipped in late August 2007 that we really started GW2 development in earnest. This means we’ve really been working on GW2 for about 4 years and aren’t actually close to 5 years let alone 6 years. I think what makes it seem like a long time is that we announced the project very early on so GW1 fans would know why we weren’t doing any more campaigns. Hope that clears things up. – Szeptember 5.

Ezt a hozzászólást a megjelenési dátumot találgató témában írta Eric, mivel többen úgy érezték, hogy a játék már nagyon régóta készül. Eric leírta, hogy 2007 elején döntöttek úgy, hogy leállnak a Guild Wars: Utopia fejlesztésével és nekiállnak az Eye of the North és a Guild Wars 2 megalkotásának. Az EotN elkészültéig csak nagyon kicsi csapat dolgozott a GW2-n, csupán az alapokat fektették le. Miután 2007 Augusztusában megjelent az EotN, álltak neki ténylegesen a GW2-nek, tehát a játék valójában még csak picivel több mint 4 éve van fejlesztés alatt. Azért tűnhet hosszúnak a fejlesztési idő, mert korán bejelentették a játékot, amit meg kellett lépniük, mivel tudatniuk kellett a GW-sekkel, hogy nem lesz több kampány a játékhoz.

That first Asura concept was for back when they were a part of Guild Wars: Utopia. They were at the time a lot more like what the Skritt ended up being in Guild Wars 2.- Szeptember 12.

A téma ezúttal az asurák, azon belül is, a Matt Barrett által írt asura tervezési poszt. Eric leírta, hogy az első koncepciós rajz, ami a posztban látható, még akkor készült, amikor az asurák a Guild Wars: Utopia részei voltak. Akkor még a GW2-es skrittekhez hasonlítottak.

Every utility and heal now has a corresponding tool belt skill. – Szeptember 23.

Nyilván már kitaláltátok, hogy a téma az engineer. Az egyik fórumozó azt írta, hogy az engineer-nek nem minden utility képességéhez kapcsolódik egy másik képesség a tool belt-en (ez az, ami az engineer fegyver képességei fölött található). Eric leírta, hogy most már minden heal és utility képességhez van egy tool belt képesség is.

This is basically correct. In PvE and WvW the thing that removing potions left us without was a longer term attrition mechanic. When you got into a hard fight or area and all of your potions were being consumed you would take not only a hit to your cash to replace those potions but you would also eventually have to leave the area to go replenish them we’ve got another system doing this currently in the game but it’s still being tested so we won’t talk about it until we’re comfortable with where it’s at.

In PvP potions provided a secondary objective mechanic. You would need to be aware of where potion caches were so that strategically you knew where to retreat to to replenish your supply of potions. We won’t be coming up with any systems to add secondary mechanics to PvP maps but instead we will add secondary mechanics that are very much tied to how that specific map plays. In the siege of Khylo map for example the secondary objectives are the trebuchet, repair kit, and the destructible terrain itself.- Október 1.

A téma az energy és energy italok játékból való kivétele volt. Az energy italok voltak a hosszútávú források a játékban, de ha minden italod elfogyott, akkor vagy anélkül kellett tovább harcolnod vagy el kellett menned a csatatérről, hogy vegyél még. Jelenleg egy másik hosszútávú rendszeren dolgoznak, de ez még tesztelés alatt áll. Korábban a PvP térképeken a megjelenő energy italok voltak a másodlagos mechanizmusok, figyelni kellett, hol jelennek meg, ehhez kellett igazítani a stratégiát. Ezt váltotta fel a minden térképen különböző másodlagos mechanizmus, például a katapultok a Battle of Khylo-n.

A long term attrition mechanic is necessary for several reasons. First as was mentioned before, it’s a gold sink. Gold sinks are extremely important in any MMO since players constantly create wealth in the game. If this wealth is not taken out of the game in some way then as more and more seeps into the world, it will slowly lose it’s value. This is detrimental to all players but especially new and casual players as the price for items will skyrocket as the currency loses its value. When we removed potions from the game we lost a valuable gold sink that needed to be replaced.

Long term attrition mechanics in games also serve to inform players when they are playing inefficiently or when they are in an area that is too hard for their character or skill level. We have seen in playtests for example that without an attrition mechanic players would beat their heads against a story instance or dungeon that they just werent going to be able to complete and became frustrated because there was no mechanic other than relative level telling them that they were in over their heads.

It also has the opposite effect where it let’s skilled players maximize their efficiency through skilled play. Many different types of games have these mechanics. Shooters for example often have ammo, some games have durability, other games have potions, Guild Wars 1 had death penalty that lowered your effectiveness. As I said, we aren’t quite ready to talk about our new system yet but when we are, we will certainly have a blogpost about it. Hope that helps clear things up. – Október 1.

Maradunk az energy italoknál. Többen felvetették a fórumon, hogy miért van egyáltalán szükség egy hosszútávú forrásra. Eric több okot is felsorolt. Az első, a pénz elnyelő szerep. Ha nincs a játékban valamilyen pénz elnyelő mechanizmus, akkor a játékban megtermelt pénz folyamatosan nőni fog, ezzel elveszítve az értékét és növelve az árakat, ami megnehezítené a casual és frissen kezdő játékosok életét. A másik ok, hogy a hosszútávú források segítenek megállapítani, mennyire játszol hatékonyan és, hogy megfelel-e a szintednek az adott terület. Sok játékban van ilyen mechanizmus, például a lőszerek, a tartósság [durability], energy italok, vagy a GW1-ben a death penalty. Egyenlőre nem állnak készen, hogy beszéljenek az új rendszerről, de ha készen lesz, írnak majd róla.

Thief’s steal has one important change coming that I think increases the utility of the skill a ton. I’ve been playing a lot of thief lately and even before the new functionality the steal skill is very fun (perhaps a little overpowered at the moment.) – Október 6.

Az egyik fórumozó rákérdezett, hogy a thief lopás [steal] képessége marad-e ugyanúgy, ahogyan most van. Eric leírta, hogy lesz egy fontos változás, ami növelni fogja a képesség hasznosságát. Mostanában sokat játszik a thief-fel és úgy érzi, hogy még a változtatás előtt is jó móka volt a lopás, most talán egy kicsit OP is.

Since you asked nicely There is not going to be any sort of beta related announcement on the 11th. There will be a blogpost going up that week but it is in no way beta related. Sorry for the confusion guys.- Október 31.

Na ez egy kicsit zavaros volt nekem, mivel többen is írták a fórumokon, hogy November 11-én jön majd valami nagy hír, de hogy ezt honnan szedték nem tudtam. Aztán egy kis keresgélés után olvastam, hogy állítólag Colin Johanson mondott erről valamit a Eurogamer-en és említette a G-Star-t is. Sokan találgatták, hogy akkor biztos béta bejelentés, erre válaszolt Eric. Tehát nem lesz béta bejelentés, de lesz majd egy blog poszt a November 11-ei héten.

Thanks for catching that. No 8th profession reveal either guys… sorry to be the bearer of bad news. That reveal is still on track for this year but not the week of the 11th. – Október 31.

Ahogyan az lenni szokott, az előző válaszra reagálva, egyből elindult a találgatás, hogy na akkor biztos a nyolcadik kaszt lesz az. Nos, nem az lesz. Továbbra is tartják, hogy még idén bemutatják, de nem azon a héten.

Ranger info is coming soon. And we have seen your frustration about lack of info and will be trying to do something about it. Note: this doesn’t mean we are announcing beta or the final profession this week, but we will be trying to keep you updated more frequently. – November 1.

Hamarosan elvileg infót kapunk a javított Ranger-ről. Látják, hogy sok rajongó egyre frusztráltabb a hírhiány miatt, ezért igyekeznek majd gyakrabban híreket adni, de ez nem azt jelenti, hogy lesz a héten béta infó vagy nyolcadik kaszt.

 

 

Kategóriák:Blog
  1. Percywald
    2011. november 2. - 15:15

    Szép csokor, köszi :)

  2. Asurabajnok
    2011. november 2. - 19:05

    De energy már nincs, hanám az ugrást korlátozták.
    Akkor miért beszélnek energy-ről és az italokról?
    (Lehet, hogy az energy-t kivették, de helyére meghosszabbították a skillek újratöltését. Mert ugye az energia nem vész el, csak átalakul. Szerintem. )

    • Gandarel
      2011. november 2. - 19:27

      Nemtudok róla hogy meghosszabbították volna a skillej újratöltését. És mivel nincs energy nincs poti sem. Szerintem csak utaltak rá hogy volt poti, így működött, kivették energyvel együtt, lesz más.

    • nathriel01
      2011. november 2. - 22:03

      Abban a témában, amiben ezt írta, azt vitatták a fórumozók, hogy jó dolog-e, hogy kivették az energy-t és mit fog ez jelenteni a játék számára.

      Eric csak elmagyarázta, hogy mi volt a célja az energy-nek és az energy potiknak, valamint, hogy milyen hátrányai voltak, miért vették ki.

  3. Zhorak
    2011. november 2. - 19:39

    Engem érdekelne mi lesz, ami hosszabb távon szívja a pénzt a gazdaságból. Ezt tudni?

  4. Zhorak
    2011. november 2. - 19:40

    tényleg, gw-ben mi szívja hosszú távon a pénzt a gazdaságból?:D

    • 2011. november 2. - 19:47

      GW Guru Kartell.

    • Mazsola
      2011. november 2. - 20:00

      Szerintem ID meg salvage kit. Skillek, consetek. De ez csak tipp. :)

    • Bubi
      2011. november 2. - 21:01

      Armorok, festékek, materialok.. Amiket akár tradernél is vehetsz (hogy nem ez történik, az egy másik kérdés.. :D )

    • Gandarel
      2011. november 2. - 21:16

      Amúgy ja, az armorok amiknek 1 darabját 10 craftoltatni. Csak ez nem elég és annyi pénz lett hogy eljöttek azok az árak hogy van ami 240 ectoba kerül és mindenki veszi, a noob meg bejön 3 goldjával Kamadanba és ezt látja először. Mindenből lehet már irreálisan magas összegeket keresni, csak nincs meg az értéke már a pénznek… ugyanazt csinálom kb mint 3-4 éve ha pénz kell, akkor hozott 5-6k-t ami most pár update után meg pár év eltelte után ugyanannyi idő befektetéssel már 100-120k-t hoz viszont így minden ár emelkedik így lesz a kiadás meg 80-90k.

      Olyan összegekkel kereskedik mindenki hogy már be se fér a tradebe, viszont értékileg annyi mint pár éve század annyiért…csak túltermelés van g-ből.

      • Zhorak
        2011. november 2. - 21:23

        magyarul már egy játék univerzumába is elért a gazdasági világválság :D

      • Zhorak
        2011. november 2. - 21:26

        akkor, az alapján amit mondasz, az elején érdemes elkezdeni játszani, amikor még minden olcsóbb és nincs meg az a “biztos” ára?

  5. 2011. november 2. - 22:15

    Én azt nem értem, mi fog az energia helyébe lépni, mi fog megakadályozni abban hogy ne nyomjam egyfolytában a skilljeimet? mi lesz az ami meghatározza egy képesség “költségét”? mi különböztet meg egy flaret s egy meteor showert?

    • 2011. november 2. - 22:21

      recharge föleg… meg a damage :D

      • 2011. november 2. - 22:33

        Az oké, de innentől nem kell annyira komolyan meggondolnom hogy mit toljak el, mert nem kell attól félni hogy elfogy a mana/energia stb. Kevésbé kell ezen a téren taktikázni szerintem.

      • 2011. november 3. - 08:40

        de hogynem mert ha eltolod a meteor showert és nem tudom 2 perc a recharge akkor azért meggondolod hogy mikor nyomsz rá

    • Bubi
      2011. november 2. - 22:21

      A recharge :D

  6. 2011. november 2. - 22:20

    akkor a 11edikei héten a combokról lesz az írás vagy a rangerröl vajon?

    • nathriel01
      2011. november 2. - 22:24

      Vagy valami másról? :)

  7. Darcian
    2011. november 2. - 23:32

    jó hogy nem kell figyelni a manára adja az Isten hogy ne hozzák vissza, a skillek sorrendjét lehet majd vajon változtatni?

    • Bubi
      2011. november 2. - 23:38

      Ha sejtésem nem csal, akkor a 3 “szabadon választottat” igen :D

  8. Gandarel
    2011. november 3. - 10:42

    Zhorak :
    akkor, az alapján amit mondasz, az elején érdemes elkezdeni játszani, amikor még minden olcsóbb és nincs meg az a “biztos” ára?

    Igen mindenképpen. De amúgy az értéke ugyanannyi marad mint a legelején volt kb, csak Gw1-ben is túltermelés van ectóból, egy ideig elnyelte az obsi armor és a chaos gloves de mostmár annyi a farmer hogy van akinek nem fér el az accján a sok ecto.

    Ha régen tudtad hogy szerezz pénzt az lehet hogy mostis működik és emelkedtek annak is az árai ergó a hatást nem nagyon fogod érezni max több pénzt fizetsz ki de több is jön be, de ha új vagy akkor nem fogod tudni hogy szerezz pénzt és megfizethetetlen lesz minden ár.

    Pl GW1-ben a pénznek már egyszerűen szinte értéke sincs (gold, platinum), mert akkora összegekkel kereskednek hogy nem engedi tradebe tenni, ezért a fizetőeszköz az ecto a legtöbb helyen. Régen még a 30k is nagy pénz volt, viszont nem is kerültek 300 ectokba a dolgok.

  9. 2011. november 3. - 13:09

    ja épp most adtam el tot baget 15ectoért, most nem sok időm volt játszani így csak 3 stack jött össze

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 849 követőhöz

%d honlapszerkesztő ezt szereti: