Kezdőlap > Guild Wars 2 játékmenet, Kasztok > Közeleg a Halál: A GW2 nekromantáról & a víz alatti harcról — TalkTyria

Közeleg a Halál: A GW2 nekromantáról & a víz alatti harcról — TalkTyria

Mint sok más rajongó ezen a hétvégén, én is acélos léptekkel dübörögtem be az ArenaNet játszótermébe, azzal az előre megfontolt szándékkal, hogy minden foglalkozást kipróbálok legalább egyszer. Mondanom sem kell, nem lett semmi a nagy elhatározásból. Noha ápolgattam egy tolvajt és egy mérnököt olyan 20 percig fejenként, amikor az útvesztőbe készülődtünk, egy régi favorit vonzásának engedtem: a nekromanta.

Miután egy kis időt eltöltöttem a képességeim próbálgatásával, és összeraktam valami build-szerűséget, eljött az ideje az élőholtakkal táncolásnak. Mivel jelenleg is minion master rajongó vagyok [GW-ben az élőholt szolgákat terelgető nekrótípus, mint Diablo 2-ben a summoner nekró - E.], háromfélét  is vittem magammal: blood fiend [vérrém], bone fiend [csontrém], és bone minions [csontszolgák]. Ghost Armor [Szellemvért] és Well of Suffering [Szenvedés kútja] lett a maradék két választásom az utolsó öt helyre. Választott fegyverkészletek:  jogar/fókusz, esetenként tőr/tőr, illetve bot [akit érdekel, nézze meg az említett képességeket GW2wikin - E.].

Igazából nem is volt könnyű belerázódni a szolgák használatába; nehéz volt szabadulni a berögzült “megidézem, elfelejtem” hozzáállástól. Tulajdonképpen a GW2-es szolgák nagymértékben különböznek a GW-sektől, és némi odafigyelést, taktikázást igényelnek. Mivel a pusztulásuk nagy haszonnal jár, kár, hogy nem támaszkodtam erre gyakrabban. Mire befejeztem a nekrózást (technikai malőrök miatt gépet/instát kellett váltanom),  végre kezdtem belerázódni abba, hogy hogyan kell a szolgákat nem pusztán többletsebzésként meg húsfalként bevetni, hanem a váltóképességeiket is hasznosítani. Bone Minions -> Putrid Explosion [Gennyrobbanás] területi sebzést okoz, amit a legyengült ellenfél-csoportokra érdemes ráküldeni, Bone Fiend -> Rigor Mortis [Hullamerevség] pedig lekapcsol egy ellenfelet egy időre, amivel a közelharci veszélyt lehet elhárítani.

Minden frankó, én innen irányítok…

Menet közben kialakult, hogy a blood fiend váltóképességére, a Taste of Deathre [Kóstoló a halálból] támaszkodtam, hogy elkerüljem a masszív területi sebzés okozta partihalálokat, mint amilyen az első kihalásunk volt, még jócskán az elején. Újra és újra megidéztem, beáldoztam a bőkezű életnövelésért cserébe, miközben szorgosan rakosgattam a Mark of Bloodot [A vér jele]  meg a Life Siphont [Kiszipolyozás], hogy én magam is életben maradjak. Egy darabig ez jól működött; bő egy perccel tovább bírtam, mint  a többiek. Érdekes, bár inkább vésztaktika volt ez, ami arra mindenképpen jó volt, hogy bebizonyítsa, a nekrók megállnak a saját lábukon is, ha egy kicsit is odafigyelsz.

Érdemes kiemelni, hogy a fegyverváltás lesz azon taktikák egyike, amivel egy játékos kiemelkedően jó lehet. Valahogy rákaptam én is erre. Miután kitapasztaltam a két készletemben található tíz képességet, szinte ösztönösen váltottam a kettő között, aszerint, hogy melyiknél voltak éppen hosszú újratöltések, illetve melyiknek kellett nagyon az egyik képessége. Például egy harc kezdetén, amikor előttünk van egy nagyobb csoport, botot markolok és rájuk dobom a a területi kontrollt, illetve területi sebzést adó képességeit, Chilblains-t [Fagymarás] és Reaper’s Markot [A bakó jele], csak hogy érezzék a törődést.  Aztán váltás tőrre, amiben sok hasznos képesség van: ha sebzést osztanak nekem, akkor jöhet a Necrotic Bite [Nekrózisos csípés], Life Siphon, Mark of Blood, hogy magamat és társaimat is gyógyítsam. Vezérek ellen pedig a jogar letáp képességeit használtam az ellenfelünk gyengítésére, ott a váltófegyverrel több sebzést tudtam kiosztani, és így tovább.

Ahogy a játékosok belemelegednek a harcokba, csoportokba, taktikákba, a hatékony fegyver- és képességváltogatáson fog múlni, hogy ki tud eredményesen harcolni. Nyilván nagy előny, hogy további 5-10-15 képességhez férsz hozzá a harc hevében [részben a váltófegyverből, részben az adott foglalkozás egyedi mechanizmusából - E.]. Ismerni a várható nehézségeket, és aszerint választani, ez kulcsfontosságú lesz. De itt nem csak arról szó, hogy betöltesz egy buildet és már kész is vagy a futamra. A jó játékosok harcon kívül is folyamatosan cserélgetni fognak. Ez az igazi szépsége a GW2 harcrendszerének, és azt hiszem, hogy ezzel jó alaposan fejbe kólintották a metajáték-fenevadat is, legalábbis PvE-ben. Elképzelhetetlen számomra, hogy létezzen a képességeknek és fegyvereknek egy olyan kombinációja, ami “über”, különösen akkor, ha minden útvesztő olyan változatos a mobok, csoportok, és vezérek tekintetében, mint amilyen a Katakombák volt.

Még pár fontos tényezőt szeretnék ezzel kapcsolatban kiemelni: kommunikáció és helyzetfigyelés. Igen. A “Ne állj már a tűzben!” szituról van szó, amiről már beszéltem korábban, de nem lehet túlértékelni a jelentőségét. A játékosoknak muszáj lesz egyeztetni.  Oly sokszor megesett, hogy leraktam egy szövetségeseket gyógyító jelet, és rögtön kisétáltak belőle. Vagy különböző célpontokat ütöttünk, álltunk az ellenséges területi sebzésben, nem a megfelelő mobot kezdtük el ütni, megtörtük a másik játékos által felrakott kontrollt, nem álltunk be a különböző védőpajzsok mögé, aurákba, satöbbi. A szervezettség és a kommunikáció kötelező, ha valaki végig akar vinni egy útvesztőt, különösen felfedező módban [a Hard mode megfelelője - E.].

A futam kellemes volt, bár nehéz. Párszor kihaltunk, bár úgy érzem, hogy a “dobjunk be néhány friss játékost középszintű tartalomba” felállás is közrejátszott ebben.  Saccra mire eléred a 30. szintet, addigra már alaposan kiismered a foglalkozásodat természetes módon, a konkrét útvesztő-taktikákat pedig gyakorlással, próbálkozással lehet kicsiszolni, ahogy az szokott lenni.

Olyan gyorsan felnőnek.

Víz alatti harc
Ez egy pezsgő témának tűnik, úgy gondoltam, én is elmondom a magamét róla. A puszta ismertetésen túl sokat nem tudok elmondani, kábé annyit, hogy “ja, a víz alatti harc nagyon, nagyon kellemes”.

Az Anetes csákók hangsúlyozták, hogy itt a Z-tengely is játszik, és ennek számos oka van. Mivel a mozgás és helyezkedés olyan fontos elem a játékban, ez a ráadás dimenzió jócskán kiterjeszti a harcot odalent. Különösen tetszett a vízalatti “vetődés”, amivel átlósan kicsit mélyebbre pörögsz a kiinduló helyedről, ez egy remek menekülő manőver (kivéve persze akkor, ha feljebb akarsz jutni). Az is dögös, hogy a képességeid automatikusan a környezethez alkalmazkodnak. A kedvenc nekró képességem itt a Foul Current volt [Szennyes áramlat], ami előrébb lök, miközben mérgező tintacsíkot-felhőt hagysz magad után [ez tényleg zseniális, ezt csinálják egyes polipfajták is - E.] Lenyűgözően néz ki és taktikailag is hasznos.

Nagyon élveztem azokat az apró finomságokat is, amelyek egy játékot igazán megkapóvá tesznek. Ahogy a képességsávod animálva van felszíni úszás, majd lenti úszás közben, és ahogy szárazra kerüléskor vízcseppek borítják be a képet. Ahogy lenti úszás közben a növényzet folyamatosan hullámzik az áramlatokkal, és ahogy félresimulnak a karaktered teste, kartempói elől. Ezek tényleg apróságok, de mind-mind hozzájárulnak a néznivalókhoz és az élményhez.

Az eddig látott úszó animációk élvezhetőek voltak; realisztikusak, nem darabosak. Még a kis szolgáim is kutyatempózva úszkáltak a bajkeverés felé. Imádnivalóan groteszk látványt nyújtottak (az a fajta anyai meghatódottság dagasztotta keblemet, amit csak a többi minion master kolléga érthet meg). Rengeteg felfedeznivaló van a felszín alatt. Titkos quaggan barlangok, mélytengeri szörnyetegek, morcos kalózok. Minden, amit csak el tudsz képzelni a  Nagy Kékségről.

Összességében a nekró olyan játékélményt kínál, mint amilyet elvárunk tőle. Noha a képességek többsége és néhány játékmechanizmus újdonság, amiket szokni kell, mégis, olyan az egész, mint egy jól ismert, kitaposott cipő. Lelkek aratója, élőholtak mestere, életszívó, ártalmak terjesztője.

Jöhet a káosz.

 Villants, kvubi!

A szerzőről: Izari azon megszállott rajongók egyike, akik az első 2004-es béta hétvége óta tolják a Guild Warst. Hatodik éve blogol videójátékokról, és nagyon örül, hogy vannak rajongótársak, akiknek írhat az élményeiről.  Megtalálható twitteren, és nagyon szereti a kókuszdiót.

A legfelső kép a Gamers.at-ról származik.

Eredeti cikk: TalkTyria – Death Rising: The Guild Wars 2 Necromancer & Underwater Combat.

  1. Nix
    2011. július 13. - 19:15

    Valaki tördelhetné a szöveget és berakhatna egy “tovább” gombot, mert elég zavaró, hogy az oldal felét ez foglalja el. De amúgy okés, leszámítva, hogy egy “való” hiányzik a második bekezdésben. Hint: …élőholtakkal “való” táncolássnak.

  2. 2011. július 13. - 19:47

    Ezt és a legutóbbi beszámolókat olvasva Fanday-ről… nos tényleg nem lesz ez olyan egyszerű game. Persze egy casual is el lehet benne, de hogy tényleg hatékony legyen valaki, ahhoz oda kell tennie magát. Lesz mit tanulni…

  3. Endrosz
    2011. július 13. - 19:51

    1. “Tovább…” bekerült. Ettől most valakinek érzem magam. :)
    2. Nem hiányzik a “való”, anélkül is helyes nyelvtanilag. No meg persze erre a filmre utal.

    • Nix
      2011. július 13. - 20:24

      Az “farkasokkal táncoló” és nem “élőholtakkal táncolásnak”. Ha a “nak” nem lenne ott, megfelelne :) Ja, még valami. Az “és” elé nem teszünk vesszőt. De tök mindegy, ez már csak szőrszálhasogatás.

      • szabo
        2011. július 13. - 20:34

        Hombre, legyen már jobb dolgod : /

      • Bubi
        2011. július 13. - 20:34

        Nem vagyok egy nagy ász nyelvtanból, de az ‘és’ elé nem csak akkor nem teszünk vesszőt, ha felsorolás, míg két tagmondat összekötésénél igen?
        (Csak hogy meglegyen az off topic feeling mindenhol :D )

  4. Razul
    2011. július 13. - 19:57

    A charron az a vízalatti cucc amivel nem fullad meg, olyan mint ha egy szájkosár lenne rajta :D

  5. Gandarel
    2011. július 13. - 20:44

    Taste of Death [Kóstoló a halálból]

    Inkább a “halál íze” lenne ideillő. De ez tudom szőrszálhasogatás :D

    De amúgy ha szakszavak vannak (tudom, lerágott csont), ne fordítsd le őket. Jogar meg ilyenek, szerintem sokan azt sem tudják mi annak a játékbeli megfelelője így hirtelen.

    Amúgy jó fordítás :)

  6. Daeve
    2011. július 13. - 22:46

    Csak így tovább, köszi szépen!

  7. Daeve
    2011. július 13. - 22:57

    Amugy ha megidézünk egy miniont( szárazföldön ) akkor az természetesen követ minekt víz alá is igaz? Gondolom víz alatt is lehet idézni miniont, nem?:P

    • Nix
      2011. július 13. - 23:01

      Na látod ez nem biztos… De szerintem igen :D Azt mondták a “szárazföldi-skillek”nek lesznek “vízalatti” változataik, ezért lehetnek vízalatti minionok is. Bár ki tudja.

      • Daeve
        2011. július 13. - 23:10

        Az lenne az igazi, ha a minionnak is megváltoznának a skilljei meg minden :D De kétlem, ahogy aztis h letudnak menni vízalá :S

      • Chidoril
        2011. július 13. - 23:37

        Majd a necro ott fogja idézgetni a csonti piranhakat a döglött halakból xD

    • Bubi
      2011. július 13. - 23:49

      “Még a kis szolgáim is kutyatempózva úszkáltak a bajkeverés felé. Imádnivalóan groteszk látványt nyújtottak”

      Szerintem tudnak úszni, és követnek a víz alá ;)

    • 2011. július 13. - 23:56

      “Még a kis szolgáim is kutyatempózva úszkáltak a bajkeverés felé.” Ebből elég egyértelmű hogy letudnak menni a víz alá.

    • Gandarel
      2011. július 14. - 10:27

      Még az egyik képen is rajtavan ahogy 2 úszik a víz alatt. Azt mondták nem lesznek vízalatti változataik, az lehet, de az azt jelenti hogy nem változtatják át vízalatti harchoz a skillt, attól még a skill megmaradhat.

  8. 2011. július 14. - 13:22

    Wazze! Ez a legjobb beszámoló a Fanday-ről és egyesek a “tovább” gombbal, meg a “való” szó feltételezett hiányával foglalkoznak!? Szégyen! :D
    Endrosz! nekem kimondottan tetszett a fordítás! Jó választás! Ez az Izari is egy forma! :D
    Eddig is biztos voltam a Necro main-ban, ez a beszámoló egy kis plusz megerősítés. Nagyon tetszett ahogy leírja, milyen skilleket hogy használt!

    Amúgy, igen ahogy a képen is látszik úsznak a víz alatt. Viszont van a Flash Wurm nevű minion, ami a föld alól jön ki! Az csak nem úszik! Vagy igen ?:D

    Chidoril :
    Majd a necro ott fogja idézgetni a csonti piranhakat a döglött halakból xD

    Ahogy mondod!!! :D

    http://wiki.guildwars2.com/wiki/Feeding_Frenzy_%28necromancer%29

    • Nix
      2011. július 14. - 18:18

      A másik topikban lévő postodból rájöttem mennyire igénytelen vagy :) És ez neked szól, nem Endrosznak, mert mindenki hibázhat, senki sem isten. Szóval necrofeel, a magyar nyelv iránti igénytelenség a szégyen :) Nőjj fel és kezdj dolgozni.

      • 2011. július 14. - 19:31

        Nem tartom magam se testileg, se mentálisan igénytelennek!
        Amit te itt igényesség alatt értesz, az a te szavaiddal élve: szőrszálhasogatás.
        Ne mond, hogy ez csak nekem szól! Most is azt mondod, hogy Endrosz igénytelenül fogalmazta meg a cikket. Na mindegy.

        Felnőtt vagyok, 28 éves, két gyereket nevelek és az őrködés mellett rendezvényszervezéssel is foglalkozok, havi kb.300 órát dolgozok, hogy el tudjam tartani a családomat, úgyhogy ez az utolsó megjegyzés sem helytálló!
        Belőled inkább az irigység, vagy nem tudom mi beszél. Elmondom, hogy rengeteget szoptam, mire megtaláltam ezt a melót de megérte, mert majd egész nap (24óra) tolni fogom a GW2-t, hogy ne unatkozzak a szolgálat alatt és még fizetni is fognak érte! MUHAHAHAHA!

        Kedves Nix még annyi, hogy egyáltalán nem akartalak semmivel megbántani. Azt hogy “szégyen” poénnak szántam, mögötte van ez–> :D csak ez írásban nem jön át annyira sajnos. Szóval elnézést, ha sértőnek tűntek a szavaim!

      • Nix
        2011. július 14. - 19:50

        Végre egy megfelelő vitapartner – és most tényleg bók -, aki nem anyázással indít. Bírlak :D

  9. 2011. július 14. - 19:47

    személyeskedés most off plz, Nem szeretnék hsz-eket törölgetni. köszi.

    • 2011. július 15. - 11:46

      Bocsánat! Befejeztem.
      Az én hibám, mert rosszul fogalmaztam. Így utólag elolvasva tényleg sértő lehet. De tanultam valamit: mindent kétszer elolvasok mielőtt elküldöm! :D
      Nix kösz a bókot! :) Én mindenkit bírok aki bírja a GW-t, plusz ebből a válaszból lejön, hogy nem vagy egy hülyegyerek, úgyhogy a szimpátia kölcsönös! ;-)

      Fuben ha akarod utsó 2 hsz-emet nyugodtan törölheted, mert tényleg nem ide illik. :)
      (Csak még Nix had olvassa el, hogy tudja, hogy semmi gáz!) :D

  10. Gandarel
    2011. július 14. - 20:03

    Nix :
    Végre egy megfelelő vitapartner – és most tényleg bók -, aki nem anyázással indít. Bírlak :D

    ‘nyád – Necrofeel nevében

    Csakhogy ne maraggyon le ez se a vitátokból :D

    • Nix
      2011. július 14. - 21:06

      Te csak ne beszélj más nevében ;) :D

  11. 2011. július 15. - 08:18

    Mindenkinek más az “igényesség” alapja.

    Amíg nem vagytok annyira high-end őrültek, mint én, addig örüljetek szépen nyugodtan csendben békességben.-

    In nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti. Amen.

    • 2011. július 15. - 12:06

      Igen az igényesség is, ahogy szinte minden más is relatív. Ahány ember, annyi nézőpont és ezeknek az ütközése szüli a vitákat. Ezért szoktam azt alkalmazni, hogy megpróbálom a másik ember szemével nézni a helyzetet. Nagyon érdekes, majd próbáld ki! Általában azt az eredményt hozza, hogy bírjuk egymást. :D (persze nem mindig, mert ez is relatív :D)

      Mi nem hiszünk a szentháromságban! Amen! :D

  12. Tillana
    2011. július 16. - 08:05

    Köszönet Endrosz! Remekmű – mint mindig. Ami a lényeg, a hangulat, az kérem úgy jön át ebből a fordításból itten, mint forró kés az olvadt vajon. A vesszős kötözködésekről meg – igen, Amices, ha az és kötőszó (akár hiányos) tagmondatot vezet be, köll előtte vessző -, eh, aquila non captat muscas… s Véreim… Endrosz nem azért fordít imigyen, ahogy, mert nem tud másként, hanem mert az eredeti szöveg birtokában így akar… s mondhatnám: ezért csak hódolat illeti meg, nem bírálat… de nem mondom… csak írom… Vale

    • Dementor
      2011. július 16. - 14:32

      Trollok mindig is lesznek, nem lehet velük mit csinálni. Tudni kell elnézni mellettük… :)

      • 2011. július 16. - 15:36

        De kis szerencsével kimennek a napfényre és kővé változnak :-D

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 850 követőhöz

%d honlapszerkesztő ezt szereti: