Kezdőlap > Blog > A Charr kezdőterület megalkotása

A Charr kezdőterület megalkotása

Hello, a nevem Devon Carter, tagja vagyok annak a tartalom tervező csapatnak, ami a Guild Wars 2-n dolgozik. A napjaimat események és sok egyéb, kisebb tartalom elkészítésével töltöttem szerte a világban azért, hogy jól érezzétek magatokat, amikor felfedezitek Tyria-t. Legutóbb a Charr kezdőterületen dolgoztam, Plains of Ashford-on. Nem hiszem, hogy lenne jobb alkalom ennek a térképnek a bemutatására mint a Charr hét, úgyhogy vágjunk is bele.

Minden térkép fontos, de a kezdőterületek kiemelten fontosak, hiszen ezek azok a területek, amikkel először találkozol ha egy új karaktert indítasz és megalapozzák minden faj hangulatát. Akarok kicsit beszélni a térkép első területéről, Smokestead falváról, hogy min ment keresztül ahhoz, hogy elnyerje a végleges formáját. Közben mesélek az ismétléses módszerről, amit itt az Arenanet-nél alkalmazunk és hogy milyen fontos is ez ahhoz, hogy minden jól alakuljon, még ha ehhez plusz idő is kell.

Az első benyomás nagy benyomás; az első terület amivel Charr játékosként találkozol Smoestead falva. Tudjuk, hogy ennek a területnek be kell mutatnia, hogy milyenek a Charr-ok, mit képviselnek az életben. Ha tudsz valamit is a Charr-okról, akkor tudod, hogy imádják a jó csatát. De a technológiai fejlesztések terén is elől járnak Tyria-n. Fontos, hogy egy új játékos ezeket az információkat ne csak dialógusokban, bejátszásokban és szövegben kapja meg, hanem a környezetből és az ott lejátszódó eseményekből is. A két kezdő zóna, amiket eddig bemutattunk – az ember és a norn – különféle módokon mutatja be azoknak a fajoknak a történetét. Ahhoz, hogy a Charr kezdőterület megfelelően működjön, annyi Charr centrikus dolgot kellett belepakolnunk, amennyi csak a terjedelmes ötlet ládánkban megtalálható volt.

Az Arenanet-nél az egész cég játssza a játékot és rendszeresen tesznek erről jelentést. Új tervezőként, ezeket a jelentéseket felbecsülhetetlennek tartom, mivel ráirányítják a figyelmemet arra, hogy a tartalom hogyan játszható most és ez sokszor eltér attól, ahogy én szeretném, hogy játszható legyen. Az első pár játék után Plains of Ashford-on, kiderült, hogy Smokestead falva nem teljesíti azokat a célokat, amiket kitűztünk neki. Azt gondolhatnátok, hogy miután néhány hónapnyi munkát beleöltünk ebbe a térképbe, nem akarunk már rajt nagy változtatásokat csinálni, mi viszont úgy gondoltuk, azt akarjuk a játék jó is legyen és ne csak kész.

Leültem az egyik szint tervezőnkkel, a térkép művésszel, akivel dolgoztam és a környezet művészeti vezetővel, hogy megbeszéljük, mit kéne csinálni ahhoz, hogy Smokestead olyan legyen, amilyennek lennie kell.

Sokat gondolkoztunk azon, hogy min kéne változtatni ahhoz, hogy ez a fontos terület elérje a célját. Miután elolvastuk a fejlesztőink jelentéseit észrevettük, hogy az embereknek nehézséget okozott megtalálni, hogy merre is menjenek tovább, a kicsit bonyolult térkép miatt. Az sem segített, hogy a képesség tanítók és a kereskedők pont a másik irányba voltak, mint a tartalom, amit szerettük volna ha játszanak, ez ahhoz vezetett, hogy a játékosok a saját szintjük feletti ellenségbe botlottak. Azt is észrevettük, hogy a területen nem érződik a Charr hadi gépezet jellege. Túlságosan pásztori és nem elég fémes volt; a Charr-ok imádják a fémet. A megbeszélés végére megvolt a tervünk és készek voltunk Smokestead-et a Charr-okhoz formálni.

Sok, kemény munkájába került Plains of Ashford térkép művészének, Justin Fawcett-nek és nekem Smokestead eseményeinek, kereskedőinek és lakóinak megalkotása, de a változtatások nagyon jól sikerültek. Az első dolog amit észre fogsz venni Smokestead-ben, a rengeteg fém. Egy kevés fémet tartalmazó kis faluból egy olyan faluvá lett, aminek fém tartalmát még a Mötley Crüsh is megirigyelné. Találkozni fogsz fém épületekkel és fém út vezet téged a világba. Vannak olyan könyvek, amelyekben leírják, hogy a vidámparkok hogyan rendezik be a területüket, hogy vezessék az embereket anélkül, hogy azok észrevennék. Ezekből merítettünk ötletet, hogy jó irányba vezessük a játékosokat. Most a kereskedők és az események előtted vannak és az út a szintednek megfelelő helyre vezet. Ezek a kis dolgok tehetik jóvá vagy ronthatják el a játékot, de nehéz őket jól csinálni.

Volt egy változtatás, ami közel áll a szívemhez és bemutatja a Charr-ok valamivel gyengédebb oldalát.

A Charr egy hatalmas harcoló erő és rengeteg élelemre van szükség, hogy a sereg mozgásban maradhasson. Észrevettük, hogy nem használtuk ki teljesen a Smokestead falván kívüli területet. Szóval úgy döntöttünk, hogy beteszünk egy eseményt, ami a Charr-ok lábasjószág iparával kapcsolatos, ezzel is több mókát biztosítva az új Charr játékosok számára, valamint még hihetőbbé téve a világot. Most, amikor kimész Smokestead-ből láthatsz olyat, hogy egy tehén rémülten menekül a karámból, ahonnan kukacok csúsznak ki. Az összes tehén eszeveszett módon menekül és ezzel kiürül a karám, ami a Charr-ok élelmét biztosítja. Játékosként az a feladatod, hogy egy ösztöke segítségével visszatereld a teheneket a karámba, kis elektromos töltésekkel biztatva őket. Ha a jószágok visszatértek a karámba, minden rendben, a Charr-ok tele hassal menetelhetnek tovább.

Smokestead-nek megváltozott a külseje és a belseje is, így most nem csupán lenyűgözően néz ki, hanem a Charr-okról is sok mindent elárul. Smokestead sosem vált volna ilyenné, ha nem vagyunk hajlandóak feladni azt, amit már megcsináltunk és azt elkészíteni, ami a legjobb a játék számára. Smokestead falva most tökéletesen bevezet a Charr-ok világába és remélhetőleg az egyik legérdekesebb területe a játéknak. Köszönhető ez a művészek, írók és tervezők együttes erőfeszítéseinek. Néha elég nehéz beismerni, hogy vissza kell térni egy dologhoz, amiről azt hitted már jól működik, cserébe viszont olyan jó lesz a játék, amilyen jó csak lehet.

Remélem ti is olyan izgatottan várjátok, hogy játszhassatok a Guild Wars 2-vel és a Charr-okkal mint én. Biztosan mondhatom már alig várom!

Kategóriák:Blog
  1. derik007
    2011. április 19. - 15:41

    szerintetek van rá esély hogy 2012 februárjába már toljam a game-et?:D

    • nathriel01
      2011. április 19. - 15:43

      Én open-betat őszre várom, úgyhogy szerintem van :D

  2. 2011. április 19. - 15:51

    Lehetett volna egy katonai kiképző bázis, mint kezdőterület, de hát…

    • Almuska
      2011. április 19. - 16:13

      Én is valami effélére asszociáltam :D

    • nathriel01
      2011. április 19. - 16:15

      Biztos, hogy lesz kiképzőbázis. Egy egész terület nyilván nem lesz az. Például egy az embereknél teljes Queensdale kiképzőbázis lenne, az kicsit már nagy volna.

  3. chucky
    2011. április 19. - 17:09

    Köszi a fordítást.
    Érdekes, jól hangzik. Ami tetszik, hogy mennyi színes event lesz.

    Nem kérünk most már több hónapnyi átgyúrást :) Jó lesz már ez így is kérjük a bétákat! :)

  4. Gandarel
    2011. április 19. - 20:54

    Kintvan a hangayagos :D

    Nagyon nagy lett.

    “Kérsz Sört?
    -A sőr a kismacskáké… én WHISKEY-T akarok!!”

    “Önként jelentkező? Te ott! Ide!
    -Igen uram?
    -Éppen jelentkeztél.”

    • Almuska
      2011. április 19. - 21:16

      xDxD

    • Bubi
      2011. április 19. - 22:02

      Nesztek gunner… :D
      Ha másban nem, legalább nevében? :P

    • Shantey
      2011. április 20. - 10:17

      Zseniális! Ha nem is indítok charr karit, a városaikba mindenképpen el kell nézni. :)

  5. jason
    2011. április 20. - 00:05

    Játszani akarok már!!!!!

  6. Shantey
    2011. április 20. - 10:23

    Sorry a dupláért, de most ugrott be egy kérdés.
    Személyes sztoriban a “rossz fiúk”, mint a láng légió tagjai, a rémálom követői meg a többi cukiság miként fog szerepelni? Csak mint enemy vagy esetleg lehet csatlakozni hozzájuk avagy szokás szerint még dolgoznak az ügyön, esetleg valami D opció, ami nem jut eszembe? :)

    • 2011. április 20. - 11:34

      Szerintem erről még nem beszéltek (legalábbis én még nem találkoztam vele), így nem tudok válaszolni a kérdésre.

    • xxx
      2011. április 20. - 12:39

      Nem lehet csatlakozni, a játékosok a “jó fiúk” oldalán állnak. Olyanok mint Flame Legion, Nightmare Court, Inquest, Bandit, Sons of Svanir, mind ellenség és ezt bizonyítja az is, hogy Slayer achievement-ben title tartozik ezeknek a megöléséért.

      http://www.wiki.guildwars2.com/wiki/Slayer_(achievement)

  1. 2012. február 19. - 02:09

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 850 követőhöz

%d honlapszerkesztő ezt szereti: