Kezdőlap > Interjúk a GW2-vel kapcsolatban > Hír- és interjúcsokor

Hír- és interjúcsokor

A múlt héten több interjú, hír is napvilágot látott, a Guild Wars 2-vel kapcsolatban. Mivel túl sok új információ nem volt bennük, ezért lefordításra nem kerültek, bár erre még sor kerülhet egy uborkaszezon alkalmával (de szerintem ezt inkább kihagynánk :D). Hogy mégse menjünk el teljesen mellettük, összegyűjtöttem őket egy posztba. Kezdjük is el.

A Tap-repeatedly egy három részes interjút készített Daniel Dociu-val, a Guild Wars 2 művészeti vezetőjével. Az első részben beszélnek arról, hogy hogyan és mikor került az Arenanet-hez. Valamint részletesen belemennek abba, hogy hogyan is dolgozik ő, honnan merít ihletet.  A Stormy Horizon című koncepciós rajz segítségével (ezt láthatjátok fenn) pedig láthatjuk, hogy mekkora is lesz körülbelül egy Ősi Sárkány.

Daniel Dociu

A második részben Daniel elmondja, hogy szeretné elérni, hogy a játékokban nagyobb szerepet kapjon a művészet és az a stílus, amit a Guild Wars 2 képvisel. Mára az Arenanet stúdiójának a művészet kiemeltsége az egyik ismérve. Elmondja, hogy ebben szerepet játszik az is, hogy nem tudnak és nem is akarnak olyan filmes csapatot összehozni és pénzelni, mint amekkora például a Blizzard-nál dolgozik. A koncepciós rajzok kiindulópontot jelentenek a 3D-s csapatnak, ezekből építkeznek és fejlesztik őket tovább. Daniel arra törekszik, hogy minden rajza jobb legyen mint az előző.

Az utolsó részben szó esik a művészet jövőjéről és a művészek pótlásáról. Daniel elmondja, hogy sokan munkaként tekintenek arra, amit ő csinál, de szerinte, abból lesz a jó művész, aki nem így tekint erre. Szó esik arról, hogy ő maga nem nagyon szeret játszani, de szívesen nézi, ahogy mások játszanak. Elmondja, hogy már most nagyon izgatott a kiegészítő csomagokban megjelenő fajokkal kapcsolatban is. Valamint szó esik a sylvari-k újjá varázsolásáról is. Itt elmondja, hogy az egyik művészük egy új ötlettel állt elő, ami nagyon tetszett nekik ezért változtattak rajta, bár egy-két dolog változhat még a megjelenésig, ha ezt szükségesnek látják. Elmondja, hogy lassan kifutnak az időből és előbb vagy utóbb végezniük kell.

Az Gamereactor készített egy két részes interjút Colin Johanson-nal, az Arenanet székhelyén.

Az első részben sok újdonság nem hangzik el, mondjuk ebben közrejátszik az is, hogy a kérdések olyan dolgokra vonatkoznak, amiket már tudunk. A legérdekesebb mondat talán az, hogy elérkeztek arra a pontra amikor már csak a darabokat egésszé kell gyúrni és a tartalmat a játékba illeszteni. Colin elmondja azt is, hogy a World of Warcraft-ot nem tekintik közvetlen vetélytársnak, hiszen az a játék havidíjas, míg a Guild Wars 2 nem lesz az, így akár a kettőt együtt is lehet játszani. A céljuk, hogy egy fantasztikus játékot csináljanak, amit az emberek megvesznek és akkor játszanak vele amikor akarnak, hiszen nincs havidíj. Beszél a dungeon-okról, amik 5 fős tartalmak lesznek, melyek nehezek lesznek, jó csapatmunka kell hozzájuk, viszont olyan páncél és fegyver szetteket lehet azokban szerezni, amiket máshol nem. A személyes történetünket végigvihetjük egyedül vagy barátokkal és azok során is kapunk jutalmakat. Lesz achievement rendszer, amiben rengeteg dologért lehet achievement-et szerezni, például tájak felfedezéséért, lények leöléséért. Ezekért jár majd titulus és másfajta jutalom is. Szeretnének a ‘casual’ játékosoknak is kedvezni például az állandóan változó világgal és ezzel sok újdonsággal, illetve a hardcore játékosoknak is lesz tenni való például az achievement-ek. Az a céljuk, hogy sok választási lehetőséged legyen, amikor eldöntöd, mit is szeretnél csinálni.

A világ nagyon megváltozott a Guild Wars óta, de sok dolog lesz, amit a játékosok fel fognak majd ismerni. Lesznek utalások Guild Wars-os szereplőkre, megtudhatjuk mi történt velük. Kicsit mesél a sylvari-król is. Elmondja, hogy olyan helyeken fogunk velük találkozni, ahol nem is gondolnánk, mivel ők egy fiatal faj és szeretnének mindent felfedezni, megtanulni. Valamint annak köszönhetően, hogy fiatal faj, nagyon érdekes és egyedi a személyes történetük. Végezetül Colin elmondja, hogy addig nem beszélnek egy bizonyos dologról ,amíg az nincs teljesen kész és amíg ők nem elégedettek vele teljesen.

J. Robert King

A múlt héten megjelent egy interjú a Ten Ton Hammer-en J. Robert King-gel, az Edge of Destiny írójával. Az interjú egy kis háttértörténettel kezdődik, hogyan keveredett az Arenanet-hez, kiket ismert onnan. Kiderül, hogy a könyv hat átiraton ment át, míg eljutott a végleges változatig. Elmondja, hogy Ree Soesbee, már kitalálta, hogy az egyes tagoknak milyen legyen a jellemük, neki pedig történetet kellett írni köréjük. Kapott egy 300 oldalas Guild Wars 2 bibliát, aminek a segítségével jobban megismerhette Tyria világát. Néha ez a 300 oldal nem volt elég és olyankor ki kellett egészítenie, így a játékban is fogunk majd olyannal találkozni, amit neki köszönhetünk. King kedvenc karaktere Rytlock Brimstone.

A végére pedig egy apró hír. A Guild Wars: Ghosts of Ascalon című könyvet jelölték az idei Scribe Award díjra, ‘Speculative Original’ kategóriában. A nyerteseket a Comic-Con-on, Júliusban hirdetik majd ki.

  1. chucky
    2011. április 11. - 06:23

    Nagyon jó kis összefoglaló lett, köszi szépen!

    A Daniel féle interjúban a második résznél mit akar az jelenteni, hogy nem akarnak akkora filmes csapatot? Azt, hogy a kézzel rajzolt elemek digitalizálása fontosabb számukra mint az, hogy teli nyomják ceruzát nem látott gépi renderekkel?

    A Daniel féle harmadik résznél pedig nagyon jó hangzik a kiegészítő kifejezés :D Ezek már most kész vannak jó pár olyan elemmel szerintem, amire azt mondták, hogy ezt ne! Inkább majd a kiegészítő berakjuk, addig még gyúrhatunk rajta.

    Nehezek lesznek a dungeonok ez jó :) Mennyit fogunk szívni mire rájövünk majd 1-1 taktikára :) A felfedezés öröme de jó lesz :) Bár csak már ott tartanánk ;)

    • nathriel01
      2011. április 11. - 09:52

      Igen, a második részben azt mondja, hogy ezzel a koncepciós rajz dologgal nagyon jól megtudják magukat különböztetni a versenytársaiktól, egyedivé teszi őket. Azt is mondja, hogy már az eredeti Guild Wars-ban is hasonlót szerettek volna, csak akkor még nem volt elég forrásuk ehhez.

      Valamint nem akarják a költségvetésük nagy részét renderelt intrókra és hasonlókra fordítani, ezt a pénzt inkább más területen használják fel.

  2. Naleth
    2011. április 11. - 09:12

    Végül is logikus, hogy így beszél a kiegészítőkről. Nehéz úgy valami pluszt kiadni, hogy 2013 február 28-án kész kell lenni és a játék kiadása után fognak hozzá.
    Gyűjtik az ötleteket és a terveket, valami bekerül kezdésnek valamit pedig félreraknak, hogy majd akkor belemegy a kiegészítőbe.
    Főleg egy művészeti osztály. Biztos nem 10 képből választják ki a nekik tetszőket. A többi meg megy a kukába, vagy azt mondják rá, hogy jó de majd később esszük bele.
    Dungeon rész nekem is tetszik. Aionban már becsukott szemmel ismerte mindenki az ösvényeket az instákon belül :P Jó lesz egy kis kihívás! :P

  3. Solefald
    2011. április 11. - 13:19

    Azért remélem hogy valahogy jól oldják meg azt hogy ilyen hatalmas méretűek az ős sárkányok, elég ratyi lenne ha odamennénk és a lábát csapkodnánk, remélem inkább a terepet használva kell legyőzni stb stb…

    • 2011. április 11. - 14:02

      Kiszivárgott egy boss videó:

      • Gandarel
        2011. április 11. - 21:14

        Legalább lootolhatott volna valamit :/

    • chucky
      2011. április 11. - 15:18

      Mekkora poén LOL!
      Prehistorik, de jó game volt :D
      Ezzel egy időben toltam a Stone Age-t az is jó fajta :)

  4. Yerado_Kelando
    2011. április 11. - 14:09

    “Elmondja, hogy már most nagyon izgatott a kiegészítő csomagokban megjelenő fajokkal kapcsolatban is.”

    Ezt, hogy kell értelmezni? Lesznek új játszható fajok, vagy NPC-re gondol? :)

    • nathriel01
      2011. április 11. - 14:49

      Az nem derül ki az interjúból. Én mindkettőt valószínűnek tartom. Tengu például elég valószínű, hogy játszható faj lesz majd.

      • Gandarel
        2011. április 11. - 15:22

        Az csak azért nem mert Canhán kiirtották, Tyrián meg már alig vannak.

  5. nathriel01
    2011. április 11. - 15:35

    Gandarel :

    Az csak azért nem mert Canhán kiirtották, Tyrián meg már alig vannak.

    De vannak. A Ghosts of Ascalon könyvben van egy térkép, amin van egy Dominion of Winds nevű hely. Még régebben rákérdeztek erre egy interjúban és ott mondták, hogy ez egy Tengu város, de a játék indulásakor nem lesz elérhető.

    • Gandarel
      2011. április 11. - 17:47

      Azt tudom, de az csak egy sziget. Lényegében tenguk már alig vannak, szinte csak ott élnek.

  6. vandor
    2011. április 11. - 17:36

    ha már itt tartunk nemtudod lesz olan terület ami játszahto lesz kezdetekkor ? ::D
    ugy hallottam Orr se lesz most tengu város…

    végülis igy hamarabb elkészülnek vele. több kiegészitö és tömérdek patch

    • Gandarel
      2011. április 11. - 17:46

      Ammm… nem egészen értem… lesz olyan terület ami elérhető lesz kezdéskor? Szerinted van olyan játék ahol a nagy semmiben játszol?

      1. Orr egy királyság volt, de a félsziget neve is ez… nem város…
      2. Ott sosem jártak tenguk.
      3. Nálad komoly képzavar van :P
      4. Orr benne lesz a játékban
      5. Régebben azt mondták nem lesznek patchek. Max olyan mint gw1-ben, ami jelentéktelen méret.
      6. Orr késöbb sem lesz tengu város… mivel nem város és egy sárkány uralja valamint később sem valószínű hogy pont a tenguk mennének oda, inkább az emberek visszaszerezni.

      • Scip
        2011. április 11. - 18:03

        1: gondolom arra gondolt hogy tengu területek lesznek e elérhetöek a játék inditásakor :P
        2: irták hogy játék inditása után folyamatosan csinálnak + contenteket , legyenek azok eventek vagy egyéb felfedezhetö dolgok :P

        nem ide jön de nem akarok uj commentet kezdeni … szerintem ez az eddigi egyik legjobb contept art ^^

      • vandor
        2011. április 11. - 18:12

        bocs rosszul tettem fel a kérdést. nem vagyok semmilen képek zavarában..max irodalom orárol hiányoztam…a kérdésemre a választ már megtaláltam. kösz ::)
        olvastam a könyveket és játszom gw-vel pár éve hogy tudjam mi az az Orr…

    • chucky
      2011. április 11. - 19:12

      Patchek nem igazán lesznek csak a javítások főleg, plusz majd a spéci iskolaszünetes új dolgok. Nem fognak szakítani a hagyománnyal, mivel nem lesz havidíjas. Ezért a nagy durranások maradnak a kiegészítőkre.

      Új főszál elem ami beillik a történetbe, néhány dungeon, esetleg új játszható faj és új területek. Ezekért viszont szinte 100%, hogy fizetni kell. Az, hogy 1x megvetted a game-t nem fog feljogosítani, hogy az új tetkókat dungeonokat stb csak úgy elérd. Ez akkor dőlne meg ha annyi zseton befolyna hozzájuk a bevételből amit már ők is szégyellnek :) Viszont ilyen nem lesz mert nem fogják szégyellni, ha nagyot profitálnak :)

      Az új terkókért dungeonokért fizetni kell. Ez viszont akkora csokorban fog érkezni, hogy nem fogod sajnálni rá azt a 8-10 ezret.

      Csak gondoltam ezt tisztába teszem, mert úgy éreztem a kommentedben, hogy ez még kicsit zavaros.

  7. Gandarel
    2011. április 11. - 19:20

    vandor :
    bocs rosszul tettem fel a kérdést. nem vagyok semmilyen képek zavarában..max irodalom óráról hiányoztam…a kérdésemre a választ már megtaláltam. kösz ::)
    olvastam a könyveket és játszom gw-vel pár éve hogy tudjam mi az az Orr…

    Ok, sorry :)

    Mostanában túl sokat RA-zok és a sok láma nem tesz jót az idegrendszeremnek… de leszokóban vagyok :)

  8. Niko
    2011. április 11. - 19:30

    chucky :
    Patchek nem igazán lesznek csak a javítások főleg, plusz majd a spéci iskolaszünetes új dolgok. Nem fognak szakítani a hagyománnyal, mivel nem lesz havidíjas. Ezért a nagy durranások maradnak a kiegészítőkre.
    Új főszál elem ami beillik a történetbe, néhány dungeon, esetleg új játszható faj és új területek. Ezekért viszont szinte 100%, hogy fizetni kell. Az, hogy 1x megvetted a game-t nem fog feljogosítani, hogy az új tetkókat dungeonokat stb csak úgy elérd. Ez akkor dőlne meg ha annyi zseton befolyna hozzájuk a bevételből amit már ők is szégyellnek :) Viszont ilyen nem lesz mert nem fogják szégyellni, ha nagyot profitálnak :)
    Az új terkókért dungeonokért fizetni kell. Ez viszont akkora csokorban fog érkezni, hogy nem fogod sajnálni rá azt a 8-10 ezret.
    Csak gondoltam ezt tisztába teszem, mert úgy éreztem a kommentedben, hogy ez még kicsit zavaros.

    Ez azt jelenti, hogy nem elég a játékot és majd a kiegekewt megvenni, hanem külön pénzbe fog kerülni néhány fontosabb insta stb?

    • Bubi
      2011. április 11. - 19:44

      Nem, ez azt jelenti, mint pl eye of the norh a gw1-hez.
      Megveszed mittoménmennyi ezer forintért, és kapsz érte több (akár száz) órányi szórakozást.. Benne dungeonok, új területek.. Vagy lehet esetleg kieg szintű is, mikor új történeti szál is jöhet.
      (szvsz :D )

    • Solefald
      2011. április 11. - 19:48

      Nem….max kiegeket fogsz venni, másért nem kell fizetni, max csilli villi szarokér, amik nélkül amúgy is megvagy, vagy max olyanért mint egyben a bonus mission pack, ami kicsit hozzáad a lore-hoz, de előnyt nem fog adni. De a “fontosabb dungeonokér” biztos hogy nem kell külön fizetni.

    • chucky
      2011. április 11. - 20:05

      Pontosan ahogy Bubi mondja, a kiegészítőkért fogsz fizetni.

      Solefald sajnos vagy se de ha így leegyszerűsítjuk, a fontosabb dungeonokért igen is fizetni kell. Mert ingyen dungeon-t nem kapunk, hanem a kiegészítőkkel veszed meg. Csak nem egyessével választod ki, hogy ezt meg ezt veszem meg, hanem egy nagy kiegészítő részeként.

      Abban azért ne nagyon reménykedjetek, hogy a játék megvétele után úgy mint pl a WoW-ban majd jönnek a patch-ek és nyitnak majd új dungeonokat. Ott a havi díjért kapod a patch-eket. Itt majd a kiegészítőkért kapod amikért időről időre fizetned kell. Ami viszont a játékidő/kifizetett összeg jóval jobban fog kijönni mint 1 havidíjas játéknál.

      Itt is lesznek új és új dungeonok de majd a kiegészítők részeként és azt meg kell venni. Pl a guild társad megveszi mondjuk 8 ezerért a kiegészítőt amiben több 10 akár több mint 100 órányi szórakozás is van ő megy az új dungeonokba, játszik az új fajjal. Viszont te aki nem vetted meg pl, te nem fogsz tudni. Ahogy akár a gw1-ben is akinek nincs meg minden része, nem ér el mindent.

      Másrészről már a gw1-ben is sok trükkös lépésük volt amivel motiváltak arra, hogy legyen meg az összes kiegészítőd mert rosszabb neked ha nincs meg. Kezdve a skillektől, herokon át, a legutolsó és legfurmányosabb HoM kalkulátorig.

      • Solefald
        2011. április 11. - 20:35

        “De a “fontosabb dungeonokér” biztos hogy nem kell külön fizetni.” KÜLÖN, ember tudod mit jelent az hogy külön?…úgy értettem hogy a kiegekben lesznek benne, és Niko ezt kérdezte, hogy megveszi a kieget és külön kell még másért fizetni…a válasz nem. De okoskodni mindig kell.

      • chucky
        2011. április 11. - 20:47

        Nem, nem tudom, hogy mit jelent a külön, csak okoskodni tudok más sem.

        Kiemeltelek mert te hoztad szóba egy sarkalatos pontját a témának, nem neked szólt de mindegy a lényeg akikben kétely volt annál célba ért, és akik esetleg még olvassák majd tisztában lesznek vele reméljük. Mert lehet 1 rövid tő mondatot könnyebb elolvasni, de a mögöttes tartalmát nehezebb megérteni. Én csak kifejtettem mert szeretek kifejteni ahogy mások mondanák okoskodni.

  9. Niko
    2011. április 11. - 20:28

    köszi szépen, megnyugodtam :) a fizetéssel sem nem lenne baj, ha lenne gamecard.. A warhammert azért hagytam abba mert behoztak egy kieg féleséget amit game card-al nem lehetett kiváltani és jókora hátrányba lennék nélküle a többiektől.

    • Gandarel
      2011. április 11. - 21:13

      Gamecardot fizetsz de ha a pénzedért kapsz is valamit azt kihagyod? Érdekes :P

      • Niko
        2011. április 12. - 08:34

        dombornyomott hitelkártya híján, igen kihagyom

    • chucky
      2011. április 12. - 09:27

      Ez csak elhatározás kérdése, ha fontos lesz számodra a netes vásárlás, meg fogod lépni a dombornyomott kártyát. Ha félsz a netes vásárlástól van más lehetőség is mint a dombornyomott kártya.

  10. chucky
    2011. április 11. - 21:21

    Nem igazán ide illik a téma bocs, csak Gandarel juttatta eszembe a boss lootról.

    Lesz egyáltalán boss loot a gw2-ben? Nekem az eddigiek láttán olyan érzésem van, hogy vannak az eventek amikhez tartozhat akár boss is de a reward a 3as (exp, karizma, gold). A nagy boss öléseknél pedig ott a láda.

    A hosszúra nyúlt hype és a szita agyam miatt nem rémlik semmi ilyen. Valakinek rémlik erről valami, volt már ez téma? Mondtak erről már valamit?

    • Goor
      2011. április 12. - 08:21

      Már láthattad a Boss lootot 1 évvel ezelőtt a gamescom videókon is. Odasétálsz ahoz a giganagy arany ládikóhoz és belekukkantassz.

    • chucky
      2011. április 12. - 09:30

      Igen arra emlékszem, de ezen kívül lesznek mezei bossok amikért jár majd random fegyver stb? Ergo itt is lesz majd zöld fegyver farmolás mint az egyben csinálták ezt. Ilyenekről volt már szó?

  11. Azraelf
    2011. április 12. - 12:06

    Remélem lesz értelme a nagyobb dungeonoknak, cucc kinézetén kívül is, erősebb fegyvereket, itemeket lehet szerezni bossból, mint egy mezei kentaurból. Nekem pl kifejezetten nem tetszett első részben, hogy Ugyanolyan erősségű fegyvert kaptál Boss-tól mint egy kisebb szörnytől, kinézetét eltekintve. (ha van olyan rész ahol ez nem igaz sry érte, nem játszottam túl sokáig vele, nekem instance-olt világ nem jött be, de attól függetlenül minden másban best of GW). De ettől függetlenül tuti hogy meg fogom venni GW2-t, ha lesz ilyen ha nem:)

    • chucky
      2011. április 12. - 13:29

      Én meg pont a másik oldalt remélem :) Bár dettó én is így vagyok, hogy akárhogy is lesz ez nem befolyásolja, hogy megvegyem a GW2-t.

      Na jó kedvezzünk a másik oldalnak :) Extra modolható helyet kapnának azok a fegyverek a sima drophoz képest amiket dungeonból tudsz kiválasztani. Ez kicsit hasonlít a gw1-ben megszokotthoz. Iscription cserélhető-e, van-e benne.

      Na meg az se lenne rossz amit már az gw:en-ben bevezettek, hogy gyűjthető vackokért lennének spéci armor elemek (destroyer core, superb charr carving, stb.)

  12. Jymri
    2011. április 12. - 18:28

    Nekem ez a sárkányos kép az elején piszkosul tetszik :)

  13. dualmotkany
    2011. április 12. - 20:16

    Apropó. Ő melyik sárkány?

  14. Solefald
    2011. április 12. - 21:06

    Lehet hogy ő lesz az a rejtélyes “deep sea dragon” amiről még semmit sem tudunk. Karkatollik elvileg kristályos, Jormag tuti hogy valami fagyos lesz, Primordius és Zhatain is kizárva. Persze lehet hogy tévedek.

  15. Nix
    2011. április 12. - 22:11

    Szerintem ő Zaithan, engem rá emlékeztet.

  16. Nix
    2011. április 12. - 22:40

    Tényleg. Akkorl ehet,hogy mégis Deep Sea Dragon. Primordus nem lehet, mert ő a föld alatt van.

  17. derik007
    2011. április 13. - 08:10

    “Remélem lesz értelme a nagyobb dungeonoknak, cucc kinézetén kívül is, erősebb fegyvereket, itemeket lehet szerezni bossból, mint egy mezei kentaurból. Nekem pl kifejezetten nem tetszett első részben, hogy Ugyanolyan erősségű fegyvert kaptál Boss-tól mint egy kisebb szörnytől, kinézetét eltekintve. (ha van olyan rész ahol ez nem igaz sry érte, nem játszottam túl sokáig vele, nekem instance-olt világ nem jött be, de attól függetlenül minden másban best of GW). De ettől függetlenül tuti hogy meg fogom venni GW2-t, ha lesz ilyen ha nem:)”

    sajnos de , ez az igazi kocka szerepjátékosoknak lesz való akik élvezik, hogy jól néz ki az armoruk aztán egy 2 napja játszó gyerek megöli őket pvp-be (velem ugyanez volt gw 1 be megöltem a leadert 2 hét játék után, pedig ő kivitte az összes részt) ez a game azoknak való akik szeretnek egy külön világba élni, és olvasni utána stb.. én pl sokkal reálisabban nézem a dolgokat, én azért szeretek bossolni, hogy a belőle nyert cuccal tudjak pvp-zni (látszodjón már, hogy nem 2 napja játszok)

    • Gandarel
      2011. április 13. - 12:51

      Melyik a kockább? Élvezni hogy játszol vagy csak azt élvezni hogy hú mennyi pontot ad a gearem, ez még mindig nem jó, hajtok még, kijön egy kieg, akkor az kell, és sose leszel olyan erős mint szeretnéd, vagy élvezed amit csinálsz és ha ügyes vagy akkor nyered a pvp-t és nem akkor ha farmolsz mint állat és noskill nolifer vagy.

      És igenis, az armor kinézetből látszódik hogy mióta játszol, és ha valami jobban néz ki meg fogod szerezni, de egyenlők az esélyek és a casual is lépést tud tartani.

      • Mazsola
        2011. április 13. - 14:34

        Így van. Akinek ezzel baja van annak más problémái vannak de ebbe ne menjünk bele.
        Pont attól lesz élvezetes hogy “egyenlő” esélyekkel indulsz.
        (velem ugyanez volt gw 1 be megöltem a leadert 2 hét játék után, pedig ő kivitte az összes részt)
        Ezt meg már vagy 10x leírtad csak azt nem érted hogy a játékélmény szempontjából ez semmit sem jelent. Nem attól lesz valaki jó vezető hogy mindenkit lealáz. Ha elmegyek pvpzni le fognak ölni. Én is másokat. Erről szól. Azt felejtsd el hogy Te leszel az überkirályprokiller. Mindig lesz aki ügyesebb nálad és olyan is akinél te leszel ügyesebb. Ez egy JÁTÉK. Ha nem azért ül elé az ember hogy szórakozzon akkor már régen rossz.

      • Gandarel
        2011. április 13. - 15:38

        Kb 2 soronként ellentmondasz önmagadnak de np :)

        Ne mondtam hogy überkirályprokiller leszel de lesz esélyed azzá válni.

      • Mazsola
        2011. április 13. - 17:37

        Az első pár sor szólt neked a többi annak akitől idéztem.
        Amúgy hol az ellentmondás? :)
        Nekem a játékélmény szempontjából mind1 kit verek le vagy ki ver le. 2 napja játszik vagy 2 éve teljesen lényegtelen.

      • Azraelf
        2011. április 13. - 22:38

        Szerintem ebbe ne menjünk bele, hogy ki a kockább, ki nem, mind2 rész játszik a játékkal, engem egyáltalán nem zavart sohasem, hogy valaki napi 14órát játszott vagy csak 8at vagy én csak 6ot. Aki teheti és bírja és akarja az csinálja. Nyilván jobb cuccai voltak, erősebb volt a karaktere, DE ez nem jelentette azt hogy jobb is volt, vagy hogy ne lehetett volna megölni. L2-ztem 6 évig és most megint visszatértem. Nekem kifejezetten élvezetet ad, ha egy erősebb cuccban lévő karaktert verhetek el a taktikámmal, vagy akár csak a szerencsémmel.
        Az meg hogy kinek mi tetszik jobb, egyenlő esélyek vagy nem (bár ezzel se értek egyet hisz az esély ott van mindenkinél a játékra) adjon pluszt a cucc vagy nem, teljesen relatív, nincs két egyforma ember, vélemény, biztos lesznek akiknek ez vagy az nem fog tetszeni.
        Nekem az tetszene nagyon, én ebben látok értelmet, ti másban.
        Ettől függetlenül valószínűleg egy helyen fogunk játszani, ha eljön az idő:)

  18. erasmus
    2011. április 13. - 10:01

    “sajnos de , ez az igazi kocka szerepjátékosoknak lesz való akik élvezik….”

    Nem ez a játék olyanoknak való lesz akiknek nincs 1-2 hónap tiszta játékidejük arra hogy legyen esélyük pvp-ben.
    El kell fogadni ez van, amiről te beszélsz olyan van millió meg egy MMO a GW ezen próbál változtatni, aki csak heti 4órát tud rászánni az is élvezze a játékot akár pvp, akár pve részét.
    A Dungeon-okból lootjai ( nem tudom pontosan ) de olyasmire gondolok amit Chuky írt, kicsivel jobb lesz de nem fogod miatta a nézéseddel kinyírni azt aki mezei cuccokban rohangál.

    “gw 1 be megöltem a leadert 2 hét játék után, ”
    Gratulálok és nem volt jó azt érezni hogy újoncként is bárki ellen esélyes vagy ha megvan hozzá a tehetséged, ahelyett hogy csak a gear dönt el mindent.

    “(látszodjón már, hogy nem 2 napja játszok)”
    Látszódni fog elvégre a dungeon cuccoknak egyedi kinézete lesz még egy kezdő is vágni fogja hogy valamit már csináltál a játékban attól függetlenül leverhet ha ügyes, de ha elég sokat játszottál már, akkor összeszedhettél annyi tapasztalatot, amennyi elég arra hogy egy kezdőt leverj ha meg nem akkor az a srác jól tolja, ennyi.

    El kell fogadni ez teljesen már koncepcióra épülő MMO lesz mint amik jelenleg vannak, és én azt mondom jobb is így mintha minden ugyan olyan lenne.

    • chucky
      2011. április 13. - 10:29

      Ez 1 nagyon jó téma ez megérne 1 posztot itt lehetne vitázni, hogy az ellenérdekek, nézetek közös nevezőre juthassanak :)

      A GW2 megint egy mérföldkő lesz az MMO-k világában mércét is adva majd az eljövő MMO nemzedékeknek. Viszont a másik oldalról amit derik ír, az él és élni fog, csak nem a GW-ben.

      Elvégre joggal? várják el a játékosok, ha sokat költenek időben és pénztárcájukból jobbak legyen mindenben mint egy kezdő játékos?! Szenvedjen meg ő is ahogy te szenvedtél amíg odajuss?! Ez az elvárás amíg él addig lesznek ilyen MMO-k. Másrészről az MMO-k is gerjesztik ezt az érzést a sajátos marketing stratégiák miatt.

      A GW2-t nagyon nehéz lesz megszokni mert nagyon más lesz, persze majd ráérez mindenki, hogy ez nagyon jó csak ehhez idő kell. A jót majd megszokva más MMO-t már nem is olyan szemmel fogsz nézni.

      Van pár dolog ami már feküdte meg a gyomromat elsőre de bizakodok és az igazságosság irányába mennek ami alapjáraton tetszik. Szóval jó kis game lesz csak jelenne már meg :D

      • Shantey
        2011. április 13. - 12:59

        Én pont ennek a változtatásnak örültem meg leginkább a GW2 kapcsán. A játék, amit jelenleg tolok item shop-os és baromi frusztráló, hogy valaki csak azért “jobb”, mert van pénze, hogy cuccokat tudjon magának venni, holott egyenlő esélyek mellett még a lelket is kiverném belőle.
        De szerencsére itt majd a tehetség sokkal jobban előtérbe kerül. Kíváncsi vagyok játék közben ez miként fog hatni. :) Lehet fun lesz majd kezdő karikkal nagyokra vadászni … :D

    • Azraelf
      2011. április 13. - 22:49

      Magam ellen beszélek, de GW1-ben is már kellett azért játszanod, hogy erősebb legyél, karakter szinten. Csak ott nem itemeket hajkurásztál, hanem skilleket. Kezdő karinak azért sok skill-t fel kellett fedezni, meg meg kellett venni, na meg elite-k stb..
      Úgyh azért kicsit az is megvan benne amit én mondok:P
      Persze veletek is egyetértek pvp terén. De ezt hogy legyen esély, nem így kéne megoldani szerintem, mert akkor a másik a végén tényleg nem érzi, hogy van értelme ennyit előtte ülni (persze ha élvezi a játékot és szereti akkor nem fog erre gondolni), hanem pl úgy is ahogy wowban, vagy shaiyaban csak jobban, szintekre korlátozott pvp, és akkor senki nem sír hogy de ő sokkal többet játszhat én meg nem.
      Én személy szerint nagyon félek attól, hogy egy ilyen pvp-re elmegyek vagy bekapcsolom, a 80as karimat, fullos cuccokban, skillekkel stb, bekapcsolja egy lvl5ös is, egy szintre hoz, vagy kerülünk és akkor ugyanaz az esély… Kérdem én akkor, mi értelme az egésznek ha utána ez van? (pvp-s játékosokra gondolok csak).

  19. Gandarel
    2011. április 13. - 12:54

    Amúgy szerintem ez egyszerűen csak egy sárkány concept art és lehet hogy egyik sem fog így kinézni, vagy lehet hogy ez tényleg az egyik.

    Amúgy a “Deap sea dragon” egy ötödik sárkányt takar nem pedig az egyik meglévő tevékenységére utal.

  20. Gandarel
    2011. április 13. - 13:33

    Shantey :
    Én pont ennek a változtatásnak örültem meg leginkább a GW2 kapcsán. A játék, amit jelenleg tolok item shop-os és baromi frusztráló, hogy valaki csak azért “jobb”, mert van pénze, hogy cuccokat tudjon magának venni, holott egyenlő esélyek mellett még a lelket is kiverném belőle.
    De szerencsére itt majd a tehetség sokkal jobban előtérbe kerül. Kíváncsi vagyok játék közben ez miként fog hatni. :) Lehet fun lesz majd kezdő karikkal nagyokra vadászni … :D

    Azért a nagy nagyobb tapasztalattal (nem xp) fog rendelkezni nálad :P Viszont ha már beletanulsz könnyen elverheted, ja.

    Más, gear alapú játékokban azt nem szeretem hogy van egy “nagy” ellenfél. Mire utoléred addigra ő már “hatalmas” és megint csak nem vagytok egy szinten. Mire “hatalmas” vagy ő már “giga” és így tovább, és sosem fogod elverni.

  21. derik007
    2011. április 13. - 14:41

    “Pont attól lesz élvezetes hogy “egyenlő” esélyekkel indulsz.”

    Ez igaz ez kell is de ha vki heti 2 órát játszik ne legyen már ugyanolyan erős mint én.. mert vhogy számomra azért netes játék, hogy nyírhassam a népet, nem azért, hogy csak ugy a levegőbe írtsam a gépet (amitől nem leszek erősebb) akkor inkább cs-zek:) de am mindenkinek megvan a maga véleménye és persze kösz a kommenteket:P

    • derik007
      2011. április 13. - 14:42

      mármint nem gép mobokat akarok ölni (azért netes játék, hogy emberek ellen)

    • 2011. április 13. - 15:13

      Pont az egyenlő esélyek miatt lesz izgalmasabb a pvp és nem attól fog függeni, hogy ki mennyit kockult ergo milyen gearje van.
      A hasonlat amit felhoztál nem is rossz, lesz egy kis FPS jellege a dolognak. A PvP-ben ami dönteni fog az az jól felépített build és az, hogy hogy tudsz játszani, hogyan tudod lereagálni a történéseket.

      Engem felettébb bosszantott, hogy Aionban a PvP-re mindig esély nélkül indultam kb és csak potya pontokat szedtem össze, mert heti 4-5 óránál több időm nem volt akkoriban játszani. …és így hamarabb untam meg a játékot, minthogy izgalmassá válhatott volna.

      A Guild Wars megoldása az egységes szintekkel PvP-ben számomra közelít a tökéleteshez.

      Persze kinek mi… én nem élvezem azt, hogy nincs esélyem valaki ellen 1v1-ben vagy épp neki nincs esélye ellenem, akárhányszor futunk neki.

    • Bubi
      2011. április 13. - 16:51

      Érdekes lenne pl cs-ben, hogy valaki csak azért, mivel már 2 éve tolja, jobb fegyverekkel, nagyobb armorral tolja, neked mezei “kispisztolyosnak” esélyed sincs megölni.. Nem idegesítene? Hiába ölsz le másokat, mert pro-vagy, neki a jobb fegyverekkel könnyebb lenne, gyorsabban fejlődne tovább még jobbra.. Sosem éred utol, mindig könnyedén, egy lövésből megöl.. Engem idegesítene, ezért is tetszik nekem a gw megoldása :P

      • Azraelf
        2011. április 13. - 22:53

        Tökéletes Ellenpélda: COD4 :)

      • Soulstorm
        2011. április 14. - 08:17

        Haverom kb. 10-12éve CS-zik! Nincs erősebb péncélja meg giga fegyvere! Mégis aláz mindenkit szinte! Hogy miért? Mert megvan már a rutinja. Láttam hova céloz miket csinál. Kitapasztalta minden részét a játéknak. Sokan egyből le cheater-eziki mert 10év alatt beletanult profin játszani. Na a GW2-ben is így kell majd elképzelni a PvP-t! És nem szintekhez meg gearhez kötni. Jó lesz ez ha sokat játszol akkor hasonlóan meg lesz a gyümölcse.

  22. Mazsola
    2011. április 13. - 14:52

    Egy biztos. Azok a játékosok akik szeretnek buildezni. Hosszabb időt azzal tölteni hogy türelmesen végigolvasnak skill leírásokat, értelmezik, tesztelik, feltűnnek nekik az “apró betűs” részek amik felett a legtöbben elsiklanak. Meglátják hogy egy-egy apróságot hogy lehet kiaknázni és komoly tényezővé tenni. Azok az emberek hatalmas előnnyel indulnak. Ők írják azokat a buildeket amikkel később mások is menni fognak és ők lesznek az elsők akik ismerik hogy kell ellenük harcolni.

  23. dualmotkany
    2011. április 13. - 19:59

    Ha lesz ingame transmutation stone, tuti hogy pvpben végig kezdő ruciba fogok nyomulni. A jól kinéző ruha városi meg instás rajulásra van, a terepen azt fogom élvezni ha rámnéz a csóka, és azt hiszi lvl egyes vagyok, elmegy mellettem, én meg kibelezem, vagy azt hiszi yuppi ingyenkaja kétperces gamer, betámad és kibelezem. Ez az ész és a taktika párbaja lesz, nem a gírszkóré :D

    • Gandarel
      2011. április 13. - 20:53

      hehe :D

    • Azraelf
      2011. április 13. - 22:56

      Hehe, pont mint L2ben anno sok pro player maxos szinten beöltözött legalapabb ruhába és a 40 szinttel kisebbeket ölte halomra, mert szegények mit sem sejtettek róla :))

  24. nathriel01
    2011. április 13. - 23:10

    Azraelf :

    persze ha élvezi a játékot és szereti akkor nem fog erre gondolni.

    Pont ez a lényeg egy játékban, szerintem. Én legalábbis nem azért ülök le játszani, hogy menjen az idő, hanem hogy jól érezzem magam, kikapcsolódjak.
    Nekem wow-ban abból lett elegem, hogy állandóan futottam a gear után és emiatt is utáltam meg az összes hozzá hasonló mmo-t. De hát ez van, nem vagyunk egyformák.

    • Azraelf
      2011. április 13. - 23:41

      Jó te ezt így látod. Én már úgy, hogy nekem nem csak az a fontos, hogy fusson a történet és olvasgassak és minden szép, jó, nem maradok le senkitől, hisz ennyi erővel singleplayer játék is lehetne, LAN-ba csatlakoznak guildtagok és hello. Nem jó ha az egyik játékban csak ez (történet, cucc szerzés nélkül) a másikban meg csak az(farm történet nélkül) van meg. De ez az én néző pontom. Pont ezért örülnék, ha GW2-ben megoldanák ezt, nem azt mondom, hogy über brutál cuccok legyenek, L2-ben is nagyon jól meg volt oldva, hogy B grades ember, ha skilles volt leverte az A vagy akár S grades embert is… úgyhogy nem értem mitől kell ennyire rettegni. Ott sem sírt soha senki, ha egy Hero megjelent előtte és pillanatok alatt beverte, ezért Hero, mert sokat tett azért hogy olyan erősségű karaktere legyen, és nem is sajnálom tőle, megérdemli, de nem verem se rá, se a készítőkre, hogy milyen szarul van megcsinálva, csak mert én dolgozom és a munkám nem engedi meg hogy játszak vele 2 óránál többet… el kell fogadnom hogy én esetleg lassabban érem el azt, és akkor még azt mondom hogy nem is lehetetlen, csak több idő és lassabb.

  25. Eleghal
    2011. április 14. - 10:56

    Üdv!

    Lassan 6 éve wowozom….nekem is nagyon elegem van már a gear utáni futkosásból.
    Azt viszont nem tartom jó ötletnek hogy ennyire kizárják a gearek jelentőségét, hiszen ha mindenki szinttől függetlenül egy szintre kerül, akkor mi szükség a szintekre???? Minek kellenek a jobb armorok, vagy statok ha nincs ebben (pvp) szerepe???? akkor nem is kell armor, kapjon mindenki szintenként 200 hp-t, aztán pont. Majd a skill eldönti:XD
    Belerakják az armorokat a játékba, agyalnak a statok jelentőségén, de pvp-ben nem adnak nekik szerepet…én nem azért szeretnék armort szerezni mert csillog, hanem hogy lássan fejlődik a karakterem, és ez a harcban is megnyilvánul. (nyílván tudásban, skillben is fejlődik)
    És igenis szerintem ha valaki megdolgozik valamiért akkor annak legyen erősségben is szerepe. Persze ez csak az én véleményem.

    • nathriel01
      2011. április 14. - 11:15

      Ehhez két dolgot tennék hozzá.

      1. Már a Guild Wars 1-ben is hatalmas választási lehetőséged volt, hogy milyen fejlesztéseket raksz a páncélodra, fegyveredre és ez elég valószínű, hogy így lesz a Guild Wars 2-ben is. Tehát a páncéloknak igen is nagy jelentősége van. Csupán annyi a különbség a WoW és a GW megoldása között, hogy míg a WoW-ban hiába értesz jól a játékhoz, egy régebb óta játszó játékos nagy valószínűséggel lever, ugyanakkor a Guild Wars 2-ben mindenki előtt ott lesz a lehetőség, hogy a lehető legjobbat készítse el magának, személyre szabottan, nem leszel azért korlátozva mert most kezdted vagy nincs annyi időd játszani.

      2.Írod, hogy ha dolgozol valamiért, akkor annak legyen jelentősége. De miért akarsz mindenáron armorért dolgozni? Nem lehet más módja annak, hogy egy régebben játszó játékos megkülönböztesse magát a többiektől, anélkül, hogy ezzel ők jelentős hátrányba kerülnének? Szerintem lehet és kell is, hogy legyen ilyen.

      De mint már írtam, nem vagyunk egyformák. Valakinek ez fontos, valakinek az. A Guild Wars 2 kivétel lesz. Akinek nem tetszik, annak ott van 100+1 másik, tucat MMO.

  26. Eleghal
    2011. április 14. - 12:23

    Köszi a választ.
    Én mindenképpen meg fogom venni a GW 2-tőt.)
    És azért akarok armorért dolgozni mert én ezt választottam. Mint mondtad nem lesz jelentősége, de ez engem nem fog zavarni:)

    • Azraelf
      2011. április 14. - 14:07

      Mert én ezt az utat választottam!:)))

  27. chucky
    2011. április 14. - 13:08

    Nathriel ott a pont nagyon szépen beszélsz :D

    Fehéren és feketén látja a 2 oldal a világot pedig mindenki a saját igazát megtalálja a gw-ben elbeszéltek egymás mellett és már ki is derül, hogy az a fekete és fehér az már szürke, de natriel nagyon megvilágította a lényeget ott a pont.

    Eleghal és a többiek akik ezt a játékstílust kedvelitek most meg foglak nyugtatni benneteket mert meg fogjátok találni a számításotokat :)

    Az igazságosság oldaláról igazságos az, hogy mindenki egyenlő, csak hát ahogy nathariel is írta az egyenlőség tárháza az elég bő. Más kaszt, más skillek azonos kaszt esetén is más treat-ek, más rúnák stb. Már nem is egyenlő, de mégis.

    A legyek valaki és tűnjek ki a többiek közül nézőpont szerint pedig a skillek az itemek, fegyók, rúnák, armorok unlockjákoz kell idő. Tehát a kezdőkhöz képest a te tárházad/lehetőségeid nagyobbak vele szemben még ha nem is a dmg/gear/stb hanem hogy te már tolhatsz dolgokat más játék formákat más pvp területeket. Viszont amivel igazán ki tűnhetsz mint pvp-s, legfőképp a kinézeteddel fogod lehengerelni. Még a pve-sekkel szemben is ki tudsz tűnni, gw2-ben meg pláne mert nem lesz külön pvp-s karakter.

    Nézd ezt a linket meg:

    http://wiki.guildwars.com/wiki/PvP_reward

    Itt van az amit pvp-ben meg lehet szerezni a gw1-ben. Ezek nagyrésze elérhető pve-ben is viszont van azért közte olyan, amit csak pvp-ben érhetsz el és nem kevés játékkal. Az elismerést azzal kapod, ahogy megjelensz. Elnyomsz egy bambi emótot a kezdő játékos azt mondja óóóóó 1 pvp-s mit akarsz már ezzel a vacakkal és rádnyom 1 sárkányt akkor a te képed marad tátva, hogy óóóó és beütöd a /bow parancsot mert az a csávó elért valamit. Ezek a dolgok majd így fognak működni még pve-ben is. Az acsikat majd lekérdezheted látod a ruhájukat és ha nem is azért csinálja az ember, hogy mások elismerését kivívja, de azért ha majd odavágják neked, hogy az igen te kocka vagy szép teljesítmény respect azért az biztos jól esik.

    Ezek a dolgok mögött sehol a gear és mégis ott van benne mindkét oldal igazsága csak kicsit nyitottabb szemmel kell nézni és már nem is olyan fehér az a fekete.

  28. Eleghal
    2011. április 14. - 13:26

    köszönöm:XD
    Közben utánaolvasgattam még itt az oldalon az információk fül alatt, és sikerült “megnyugodnom”.:) Találtam itt pár olyan cikket ami ami ebben az armor témában nekem nagyon elnyerte a tetszésemet.

  29. Eleghal
    2011. április 14. - 15:04

    Azaz pl. ez a dolog nagyon tetszett.
    Persze ezen kívül sok más is van, de nem szeretném mindet bemásolni.

    “Visszatérve a nagyobb kihívásokhoz és zsákmányokhoz, a művészeink nagyon keményen dolgoznak, hogy minden dungeonba olyan egyedülálló seteket tegyenek elérhetővé, amik ránézésre kifejezik, min kellett átmennie a játékosnak hogy megszerezze.”

  30. Gandarel
    2011. április 14. - 20:01

    Kis off:

    A google-nek vége. Itt a gúgel! Én már ezt használom google helyett :D Művelőggyünk

    http://www.lamsza.com/

  31. Eleghal
    2011. április 14. - 23:25

    Hát ez hatalmas:XD

  32. Gandarel
    2011. április 15. - 15:12

    Today is Frájdéj!

    Még egy kis off :) Nem látnak el minket hírekkel és kezdünk kifogyni a témákból.

    Because it’s FRIDAY FRIDAY

    Nézzétek a dislikeokat ;)

  33. chucky
    2011. április 15. - 17:43

    Ha már péntek akkor buli és még mindig a lapos számok :D

    Más: volt kint 1 srác a paxon írt is itt korábban hogy szülinapjára kapta a kiutat. Vele mi van? Ha már ilyen nagy csend az élményeit ossza már meg velünk :D Hátha ő rányomott a 3 emberke ikonra felül (party vagy guild gomb?) Meg craftolt 1 jóízűt? :) Na igen ahhoz képest, hogy azt mondták a paxon megmutatják a craftot nem mutatták be :) Vártam volna 1 hivatalos videót erről :)

    • Almuska
      2011. április 15. - 18:58

      egy ilyen videóért egy ilyen helyen örök bannt kaphatsz :P

  1. 2011. május 3. - 17:49
  2. 2011. május 15. - 00:03

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Követem

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 849 követőhöz

%d blogger ezt szereti: